میل فرهنگی و سیاسی دوره دهمی ها؛
تابناک: کمیسیون هایی که بیشتر رنگ و بوی سیاسی و فرهنگی دارند، بیشتر از سایر کمیسیون ها چشم منتخبان دوره دهمی از اصفهان را گرفته است به گونه ای که هیچ منتخبی از اصفهان گویی عزم خود را برای رفع تخصصی مشکلات زیست محیطی و کشاورزی اصفهان جزم نکرد.
کد خبر: ۲۴۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 20 June 2016
به گزارش تابناک اصفهان، کمیسیون فرهنگی و امنیت خارجه و قضایی را در دوره گذشته جزو کمیسیون های پرطرفدار از سوی نمایندگان استان اصفهان می توان نام برد. هرچند نام منتخبان دوره گذشته اصفهان در بهارستان در برخی کمیسیون های دیگر هم به چشم می خورد اما حضور برخی نمایندگان در این کمیسیون ها نمود بیشتری آن هم به دلیل برخی اظهارات عده ای از نمایندگان اصفهان در آن دوره داشت.

حالا بعد از آنکه نمایندگان دوره دهم در جای خود در بهارستان جاگیر شده اند، چانه زنی ها برای رفتن به کمیسیون های مختلف بالا گرفت.19 منتخب اصفهان در 10 کمیسیون بهارستان جای خود را تثبیت کرده اند و از میان این تعداد چهار نفر نیز در لیست هیئت رئیسه مجلس قرار گرفته اند.

کمیسیون هایی که بیشتر رنگ و بوی سیاسی و فرهنگی دارند، بیشتر از سایر کمیسیون ها چشم منتخبان دوره دهمی از اصفهان را گرفته است به گونه ای که هیچ منتخبی از اصفهان گویی عزم خود را برای رفع تخصصی مشکلات زیست محیطی و کشاورزی اصفهان جزم نکرد و سیاست و فرهنگ را بر معیشت مردم ترجیح دادند.

چیدمان حضور منتخبان اصفهانی در بهارستان به شرح زیر است:

کمیسیون آموزش و تحقیقات: سید جواد ساداتی نژاد (کاشان و آران بیدگل)، سید محمدجواد ابطحی (خمینی‌شهر)

کمیسیون اجتماعی: ناهید تاج‌الدین (اصفهان) که به‌عنوان دبیر اول نیز به هیئت‌رئیسه راه‌ یافته است، سمیه محمودی (شهرضا و دهاقان)

کمیسیون اقتصادی: سید ناصر موسوی لارگانی (فلاورجان) که به‌عنوان نایب‌رییس اول به هیئت‌رئیسه راه‌ یافته است، زهرا سعیدی مبارکه (مبارکه)

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: مرتضی صفاری نطنزی (نطنز، قمصر و بادرود)

کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات: حسینعلی حاجی دلیگانی (شاهین‌شهر و میمه و برخوار)

کمیسیون بهداشت و درمان: حیدر علی عابدی (اصفهان)، اکبر ترکی (فریدن و چادگان و فریدون‌شهر)، عباسعلی پور بافرانی (نائین)

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور: اصغر سلیمی (سمیرم) که به‌عنوان دبیر اول به هیئت‌رئیسه راه‌ یافته است، ابوالفضل ابو ترابی (نجف‌آباد و تیران و کرون)

کمیسیون صنایع و معادن: محسن کوهکن‌ریزی (لنجان)، حمیدرضا فولادگر (اصفهان)

کمیسیون فرهنگی: احمد سالک (اصفهان) که به‌عنوان نایب‌رییس اول به هیئت‌رئیسه راه‌ یافته است، سید صادق طباطبایی‌نژاد (اردستان)

کمیسیون قضائی و حقوقی: علی بختیار (گلپایگان و خوانسار) ژرژیک آبرامیان (ارامنه اصفهان و جنوب ایران)


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار