رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا در برخی از شهرستان‌های پرجمعیت استان همچون پارس‌آباد، مرکز پارک علم و فناوری را راه‌اندازی کنیم.
کد خبر: ۲۴۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴ 22 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، عبدالقیوم قلیپوری عصر امروز در نشست با فرماندار شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: با گذشت یک سال از فعالیت پارک علم و فناوری اردبیل سعی بر استقرار شرکت‌های مختلف با اولویت تولید محصولات دانش‌بنیان و فناوری بوده به طوریکه در این زمینه بیشترین پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده نیز برای حمایت همه‌جانبه از این مجموعه‌های فعال بوده است.

وی تصریح کرد: در این مجموعه‌ها حضور جوانان علاقمند با ایده‌های نو و خلاقانه را شاهد هستیم به طوریکه با استقرار ده‌ها شرکت فناور و دانش‌بنیان سعی شده تا در حوزه‌های مختلف فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایده‌های خود را عرضه کرده و امکان تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر نیز فراهم آید.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: پارک علم و فناوری در حمایت از این شرکت‌ها و ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی آنها ورود پیدا کرده به طوریکه ما تلاشمان را انجام می‌دهیم تا بتوانیم در سال اقتصاد مقاومتی که بیشترین تاکید بر تولید داخلی است، زمینه‌های این کار را فراهم کنیم.

قلیپوری، اصلی‌ترین محور تحقق اقتصاد مقاومتی را در صحنه اقدام و عمل توجه به ظرفیت‌های داخلی و کمک به تولید مطلوب‌تر بیان کرد و افزود: در سال‌های اخیر حرکت‌های جهشی در حمایت و هدایت شرکت‌های فناور انجام شده و قطعاً این حرکت زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا بتوانیم روی سرمایه‌ها و داشته‌های خود بیشتر و بهتر حرکت کنیم.

در این نشست فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه کشاورزی و تولید محصولات با فرآوری بهتر و ارزش افزوده بیشتر اشاره کرد و ادامه داد: پایه اصلی رشد و توسعه شهرستان پارس‌آباد اقتصاد کشاورزی است که ما برای توانمندسازی این حوزه باید گام‌های عملی‌تری را برداریم.

اکبر صمدی بیان کرد: شهرستان پارس‌آباد نیازمند راه‌اندازی مرکز پارک علم و فناوری است که ما 30 هکتار زمین را نیز به همین منظور پیش‌بینی کردیم که امیدواریم با محوریت تقویت و توسعه برنامه‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار