رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فیروزکوه گفت: تعداد 269 جلد سند در سال گذشته به روستائیان اعطا شد و پیش بینی می شود امسال این تعداد به بیش از 500 سند برسد.
کد خبر: ۲۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 19 April 2015
حسین کیانی در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: مطابق ماده چهار قانون ساماندهی، اعطای سند مالکیت در روستاها و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت به وکالت از مردم توسط بنیاد مسکن از اداره ثبت اسناد اخذ و به مردم تحویل می شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فیروزکوه گفت: در سال جاری اعطای تسهیلات ساخت فنی ساختمان ها فقط به روستاها و شهرهای زیر 12 هزار نفر جمعیت تعلق گرفته که فقط شامل شهر ارجمند شهرستان می شود.

وی اضافه کرد: این تسهیلات به مبلغ 150 میلیون ریال با سود پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله است.

کیانی تصریح کرد: در حوزه سند روستایی در سال گذشته تعداد 269 جلد سند به روستائیان اعطا شده است، اما در سطح شهر به دلیل مشکلات کمیسیون ماده 12 و سایر مسائلی که در هیأت اعطای سند اتفاق افتاد، انجام این مهم پس از اخذ استعلامات مربوطه اعطای سند صورت می پذیرد.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود بیش از 500 سند روستایی در سال 94 به روستاییان اعطا شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فیروزکوه در ادامه با اشاره به مقوله واگذاری و تملک اراضی روستایی، گفت: این مهم برای ساخت مسکن جوانان و نیازمندان با قیمت کمیسیون معاملات در 12 روستا از جمله حصاربن، اهنز، پیرده، طرود، سرانزا، مهن، گدوک، امیریه، طارس و ورسخواران آغاز شده است.

وی تاکید کرد: 70 درصد مبالغ دریافتی از متقاضیان صرف عمران روستایی می شود و مابقی مبالغ نیز خدمات فنی و مهندسی است که ارائه می شود.

کیانی گفت: در حوزه تهیه طرح های هادی که قبل از سال 90 تمامی روستاهای بالای 20 خانوار تهیه طرح شده بودند، پس از سرشماری سال 90 چهار روستای جلیل آباد، شیخ وزا، کندیان و فرح آباد نیز به آنها اضافه شدند.

وی افزود: 12 روستای دیگر که 10 سال نخست طرح هادی را پشت سر گذاشته اند نیز کاندیدای بازنگری طرح هادی هستند که موارد مربوطه در دست بررسی و اقدام است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فیروزکوه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه عمران روستایی ادامه داد: از 301 سهمیه حوزه بازسازی مسکن روستایی تاکنون 79 نفر برای دریافت تسهیلات 150 میلیون ریالی به بانک های عامل معرفی شده اند؛ همچنین اعطای 70 فقره وام ساخت حمام روستایی و تعمیرات 20 میلیون ریالی و مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات سوانح که بطور کامل تامین اعتبار شده است، از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی با اشاره به اولویت های حوزه عمران روستایی در سال 94 خاطرنشان کرد: 14 پروژه در قالب 11 روستا تعریف شده که مجموع اعتبارات آنها 14 میلیارد و 800 میلیون ریال است که از محل های ملی، استانی و بنیاد مسکن شهرستان تامین اعتبار می شود.

کیانی بیان داشت: پروژه هایی نظیر اجرای طرح هادی، ایجاد سیل بند خاکی، دیوار ساحلی، سنگ فرش معابر و آزادسازی مسیرهای سیل گیر (لایروبی، خاکبرداری و بهسازی دیوارهای ساحلی) در روستاهای دهگردان، مهاباد، حصاربن، سیمین دشت، مزداران، مهن، پیرده، کتالان، وشتان، آسور و طارس اجرایی می شود که در مرحله انتخاب پیمانکار است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار