موسی حسام: از اواسط سال ۹۲ ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شده است و اگر می‌خواهیم در کشور پیشرفت کنیم باید توجه ویژه‌ای به بحث فناوری داشته باشیم
کد خبر: ۲۵۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۷ 26 June 2016
مدیر کل پارک‌های علم و فناوری استان گلستان گفت: اگر می‌خواهیم در کشور پیشرفت کنیم باید توجه ویژه‌ای به بحث فناوری داشته باشیم چرا که پیشرفت در کشورهای دیگر نیز در این حوزه بوده است.
موسی حسام عصر شنبه در جلسه‌ی اقتصاد مقاومتی استان گلستان که در گرگان برگزار شد، گفت: از اواسط سال ۹۲ ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شده است و اگر می‌خواهیم در کشور پیشرفت کنیم باید توجه ویژه‌ای به بحث فناوری داشته باشیم چرا که پیشرفت در کشورهای دیگر نیز در این حوزه بوده است.
وی با بیان این‌که در حوزه‌ی زیرساخت مباحث دانش‌بنیان خیلی ضعیف هستیم، اظهار کرد: مهم‌ترین بحث در شرکت‌های دانش‌بنیان، محصول دانش‌بنیان بر پایه‌ی تحقیق و توسعه است.
مدیر کل پارک‌های علم و فناوری استان گلستان افزود: از آن‌جایی که وظیفه‌ی ذاتی پارک‌های علم و فناوری مشخص شده، ما باید بر اساس ساختار و زیرساخت شرکت‌های دانش‌بنیان را جذب و هدایت کنیم و از این نظر ظرفیت خوبی در استان گلستان وجود دارد.
حسام تصریح کرد: از دو هزار و ۴۳۰ شرکت دانش‌بنیانی که در کشور وجود دارد، ۲.۲۱ درصد سهم گلستان در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان است.  
وی افزود: طبق برنامه‌ای که برای سال جدید طراحی کرده‌ایم باید ۱۰ شرکت دانش‌بنیان جدید داشته باشیم و ایجاد مراکز اشتغال فناوری  می‌تواند در زمینه‌ی اشتغال نقش‌آفرین باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار