مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان: بیش از یک میلیون و 250 تن گندم تا کنون به 100 مرکز خرید گندم در استان تحویل شده که پیش‌بینی می‌شود به بیش از یک میلیون و 300 هزار تن برسد.
کد خبر: ۲۵۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶ 26 June 2016
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران استان گلستان تا کنون پرداخت شده است.
حمیدرضا علی‌محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان خرید گندم از کشاورزان استان اظهار داشت: بیش از یک میلیون و 250 تن گندم تا کنون به 100 مرکز خرید گندم در استان تحویل شده که پیش‌بینی می‌شود به بیش از یک میلیون و 300 هزار تن برسد.
وی افزود: بیش از 700 میلیارد تومان از طلب کشاورزان استان گلستان هم پرداخت شده که معادل نیمی از پول گندم تحویلی کشاورزان است.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان تصریح کرد: پرداخت پول با استان‌ها نیست و به صورت سیستمی  پرداخت می‌شود و ما دخالتی در زمان پرداخت نداریم اما در حال رایزنی هستیم تا زودتر پرداخت‌ها انجام شود.
علی‌محمدی گفت: تا کنون هم بیش از 50 تن گندم جوانه‌زده از کشاورزان تحویل گرفته شده که برای پرداخت پول آن هم جلسات متعددی برگزار شده تا تصمیمی برای آن‌ها گرفته شود.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان تأکید کرد: هنوز تصمیمی گرفته نشده که زمان پرداخت پول این گندم‌ها چه زمانی خواهد بود.
وی افزود: کار خرید تضمینی گندم از 4 خرداد در استان گلستان آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.
مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: گلستان سال گذشته عنوان سوم تولید گندم کشور را به خود اختصاص داد اما امسال به احتمال فراوان عنوان نخست را کسب خواهد کرد.
وی افزود: میانگین عملکرد سطح گندم آبی در هر هکتار 3 تن و 800 کیلوگرم است که این میزان سال گذشته 3 تن و 400 کیلوگرم بوده و عملکرد سطح دیم نیز از 2 تن و 100 کیلوگرم سال گذشته به 2 تن و 500 کیلوگرم رسیده است.
وی هم‌چنین از پرداخت 31 میلیارد تومان پول کلزاکاران در استان گلستان خبر داد و افزود: بیش از 13 هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شده و پول آن به صورت کامل پرداخت شده است.
علی‌محمدی با اشاره به افزایش تولید کلزا در استان تأکید کرد: امسال خرید کلزا در استان 2 برابر پارسال  بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار