کد خبر: ۲۵۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 27 June 2016

 

رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشورگفت: اقدامات مناسب فنی و الکترونیکی برای پیشگیری از جعل اسناد ملکی در کشورانجام گرفته است.

 

به گزارش ایرنا، احمد تویسرکانی روز یکشنبه در آئین گشایش ساختمان اداری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ساوجبلاغ استان البرز درخصوص صدور مالکیت جعلی از سوی برخی افراد اظهار داشت: اکنون صدور مالکیت به صورت سیستمی بوده و اگر کسی در سندی دست ببرد چون مراحل مختلفی برای صدور سند وجود دارد بنابراین سیستم الکترونیک صدور سند مجعول را امکان پذیر نمی کند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر با ایجاد زیر ساخت های مناسب در این بخش و ارتباط الکترونیکی بین دفاتر ثبت و ادارات تابعه، 80 درصد خدمات در این بخش به صورت الکترونیکی و مجازی صورت می گیرد که نقش اساسی در پیشگیری از جعل اسناد ملکی دارد.

وی در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: قوانین موثری در این زمینه داریم و آیین نامه اجرایی با مشارکت ثبت اسناد واملاک کشور و وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی اجرایی شده است.

تویسرکانی گفت: ما باید در حوزه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به رغم کمبودها ، تلاش ها را برای رفع مشکلات مردم مضاعف کنیم.

وی بیان داشت: البته در مجموعه ثبت با وجود مشکلات فراوان به همت وتلاش همکاران اقدامات خوبی صورت گرفته است .

تویسرکانی افزود: امروزه متاسفانه نظام اداری از جهت بهره وری در جایگاه خوبی نیست و باید با مدیریت مناسب و با توجه به وجود منابع ونیروی انسانی خوبی که دراختیار است زمینه بهتری را برای استفاده از این امکانات فراهم آورد.

معاون قوه قضائیه ورئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور اظهار داشت: قضا در نظام اسلامی وحکومت اسلامی ازجایگاه والایی برخوردار است دارد وهمواره در جمهوری اسلامی بر ارتقای کیفیت کار در دستگاه قضایی اهتمام جدی شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان البرز دراین مراسم اظهار داشت: ساختمان اداره ثبت شهرستان ساوجبلاغ در زمینی به مساحت 3 هزارو 700 مترمربع و زیربنای 2 هزارو700 مترمربع در سه طبقه ساخته شده است.

عباس مرادخانی تصریح کرد: برای ساخت و تجهیز این ساختمان 17 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

وی گفت: الکترونیکی شدن مکاتبه های اداری و حذف مراحل فیزیکی و دستی در ثبت اسناد موجب خدمات رسانی سریع و روان به مردم شده است.

وی افزود: با الکترونیکی شدن اداره های ثبت اسناد و املاک ارائه خدمات به روز شده و مراجعه حضوری مردم به ادارات تابعه کاهش یافته است.

مراد خانی ادامه داد: از اول تیرماه همزمان با هفته قوه قضائیه تمامی دفاتر املاک دست نویس در اداره های ثبت اسناد و املاک سراسر کشور حذف و دفاتر الکترونیکی جای آن را گرفت.

وی حذف دفاتر سنتی و راه اندازی دفاتر الکترونیکی را یکی دیگر از گام های بزرگ سازمان ثبت اسناد و املاک در جهت اصلاح فرآیندهای ثبتی، کاهش هزینه ها و ارتقای سلامت اداری دانست و گفت: پیش از این کارکنان وقت زیادی را صرف نوشتن سنتی دفاتر املاک در خصوص صدور اسناد مالکیتی می کردند.

وی گفت: در سه ماهه اول سال جاری 121 هزارو 943 معامله ملکی در البرز انجام شده است.

وی اظهار داشت : دراین مدت 3 هزارو955 مورد ازدواج در 73 دفتر و یک هزارو 547 مورد طلاق در27 دفتر استان ثبت شده است .

همچنین در این مدت 31 هزارو875 سندکاداستردرالبرز صادره شده که 326 برگ سند برای دولت بوده است

رئیس کل دادگستری استان البرز نیز در این آیین اظهار داشت : باتوجه به اینکه استان البرز بدون توجه به زیر ساختها یک شبه استان اعلام شد کار را برای همه سخت کرد و همزمانی آن با اعمال تحریم ها مسئولان را دچار مشکل کرد.

احمد فاضلیان‌ گفت: در استان البرز 60 هزار مترمربع فضای اداری برای دستگاه قضایی کم داریم و 40 درصد فضاهای این دستگاه استیجاری بوده و 80 درصد نیز نیاز به ترمیم و بازسازی دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار