تابناک: جالب اینجاست؛ هم اکنون که در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به سر می‌بریم و 10 روز و شاید هم کمتر از 10 روز به پایان این ماه باقی مانده است، تصمیمات در خصوص نرخ هر کیلو زولبیا و بامیه، نهایی و اعلام شده است!!.
کد خبر: ۲۵۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 28 June 2016

به گزارش تابناک اصفهان، زولبیا و بامیه از جمله شیرینی‌های سنتی ایرانی ها به ویژه در ماه مبارک رمضان است و از همین رو تعیین قیمت این شیرینی پرطرفدار ایرانی هم به اندازه خودش برای مردم جذابیت دارد.

در روزهای پیش از ماه مبارک رمضان، اتحادیه شیرینی و گز اصفهان در خبری که برای رسانه های استان ارسال کرده بود، نرخ پیشنهادی برای زولبیا و بامیه 10 هزار و 500 و یازده هزار تومان برای انواع آن اعلام داشت. نرخی که البته مصوبه نهایی را نداشت و تنها در حد یک پیشنهاد بود.

با این وجود، بیشتر مغازه های شیرینی فروش، شهر اصفهان به استقبال نرخ های جدید رفتند و کام مردم با زولبیا و بامیه 11 هزار تومانی شیرین شد.

جالب اینجاست؛ هم اکنون که در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به سر می‌بریم و 10 روز و شاید هم کمتر از 10 روز به پایان این ماه باقی مانده است، تصمیمات در خصوص نرخ هر کیلو زولبیا و بامیه، نهایی و اعلام شده است!!.

در همین زمینه، حسن شریفی ، رئیس اتحادیه گز وشیرینی اصفهان اعلام کرد: از تاریخ 6 تیر سال جاری زولبیا و بامیه به نرخ سال گذشته و به قیمت مصوب 90 هزار ریال به فروش می رسد.

وی افزود: رایزنی های گسترده ای میان اتحادیه و همچنین اتاق اصناف مرکز استان اصفهان برای تعیین نرخ عادلانه زولبیا و بامیه در اصفهان صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان، ادامه داد: با وجود نرخ پیشنهادی اعضای کمیسیون فنی این اتحادیه که براساس افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد و همچنین نرخ تورم سالانه تهیه و پس از حضور در کمیسیون های مختلف از جمله اتاق اصناف، سازمان صنعت معدن تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی اعلام شد، اما به دلیل تصمیم جلسه استانداری اصفهان مبنی بر عدم افزایش نرخ زولبیا و بامیه، مورد تایید قرار نگرفت.

به نظر می رسد، اصناف اصفهان برای تاثیرگذاری در اقتصاد اصفهان به تسریع حرکت خود بیشتر نیاز دارند چراکه نمونه هایی از این نوع اقدامات نشان می دهد که برقراری تعامل بین اتاق اصناف و اتحادیه‌ها همچنان با روش های سنتی صورت می گیرد که تعیین نرخ برای تنها یک کالا، یک ماه به طول می‌انجامد و در نهایت زمانی تعیین و ابلاغ می شود که دیگر اعمال آن مصداق "نوشداروی بعد از مرگ سهراب است".

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :