رئیس اداره دامپزشکی کرج خبر داد
رئیس اداره دامپزشکی کرج از پلمب 6 واحد متخلف عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی فاسد در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 02 July 2016
محمود خدری اظهار داشت: در بازرسی از مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان 6 واحد متخلف شناسایی و پلمب شد.
وی ادامه داد: سرکشی و نظارت بر روی این واحدها از مهمترین وظایف دامپزشکی بوده و بازرسان دامپزشکی در دو نوبت از اینگونه مراکز بازدید و در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف بهداشتی ضمن تنظیم صورت‌جلسه مراتب را به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی می‌کنند.
رئیس دامپزشکی کرج با اشاره به اینکه نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی از مراکز تولید تا عرضه در واحدهای مختلف از قصابی، مرغ‌فروشی، ماهی و... بر عهده بازرسان دامپزشکی است،‌ خاطرنشان کرد: در این راستا و در تمام مراحل تولید و عرضه این نوع محصولات دامپزشکی حضور فعالی دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقدامات لازم برای جلوگیری از عرضه و برخورد با متخلفان را دارد.
خدری افزود: در شهرستان کرج تعداد 1700 واحد عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی در حال فعالیت هستند که رستوران‌ها، قصابی، مرغ و ماهی، هایپراستارها، جگرکی و... را شامل می‌شود.
به گفته وی تعداد بالای مراکز عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی،‌ می‌طلبد تا نظارت‌های بهداشتی و دقیق‌تری را بر آنها داشته باشیم.
خدری گفت: در این راستا و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اکیپ‌های بازرسی در دو نوبت صبح و عصر و همچنین بازدیدهای مشترک با همکاری تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی بر نحوه فعالیت اینگونه مراکز نظارت دارند.
وی افزود: در این راستا در ماه مبارک رمضان نیز تشدید نظارت‌های بهداشتی را مدنظر قرار داده‌ایم.
رئیس دامپزشکی شهرستان کرج ادامه داد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 6 واحد عرضه‌کننده مواد غذایی فاسد پلمب شده و تعداد 20 واحد نیز به مراجع قضایی برای رسیدگی معرفی شدند.
خدری در پایان ضمن اطمینان خاطر به شهروندان درخصوص سلامت فرآورده‌های خام دامی گفت: متاسفانه موارد غیربهداشتی وجود دارد و مراکز عرضه‌کننده مواد خام دامی نیز از این امر مستثنی نیستند، اما دامپزشکی شهرستان بدون اغماض موارد متخلف را به مراجع ذی‌صلاح معرفی کرده تا مراتب در مراجع قضایی رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار