قادری خبر داد:
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد گفت: «زورار احمدی» یکی از دبیران جوان فیزیک این شهرستان به عنوان دبیر برگزیده کشور در مرکز تحقیقات هسته‌ای اروپا (CERN)، بزرگ‌ترین آزمایشگاه فیزیک ذره‌ای جهان در ژنو سوئیس حضور پیدا کرده است.
کد خبر: ۲۵۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 03 July 2016

سیامند قادری امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: پیرو تفاهم نامه انجمن فیزیک ایران، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و مرکز تحقیقات هسته‌ای اروپا هر ساله دو سهمیه از طرف مرکز تحقیقاتی سرن برای اعزام دو نفر دبیر فیزیک به ایران اختصاص داده شده است.

قادری اضافه کرد: امسال یکی از این دو سهمیه کشور به آقای زورار احمدی، دبیر فیزیک این شهرستان اختصاص یافته است که بر همین اساس وی در یک دوره سه هفته‌ای با هدف آشنایی با مرکز تحقیقات هسته‌ای اروپا و تحقیقات آن، مهمان این مرکز است.

وی گفت: وی برای حضور در این مرکز روز ۱۲ تیرماه عازم سوئیس شده است.

قادری افزود: این برای دومین بار است که طی سه سال اخیر یکی از دبیران فیزیک این شهرستان به این مرکز اعزام می‌شود و این امر افتخار بزرگی برای خانواده آموزش و پرورش شهرستان مهاباد است.

وی اظهار کرد: در سال ۹۵ نیز سلیمان معروفی پس از برگزیده شدن در کشور به این مرکز تحقیقاتی اعزام شده بود.

قادری هدف از دعوت از این دبیر فیزیک از سوی این مرکز را بازدید از مراکز مهم و شرکت در کارگاه‌های آموزشی ۲۱ روزه فیزیک در سرن (بزرگ‌ترین آزمایشگاه فیزیک ذره‌ای جهان) عنوان کرد.

وی گفت: این دبیر مهابادی ۳۰ سال سن داشته و از سال ۱۳۸۷ به استخدام رسمی اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد در آمده و هم اکنون دبیر دبیرستان شاهد (شهید کاوە) مهاباد و مدرس پژوهش سرای دانش آموزی این شهرستان است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد افزود: وی دارای مدرک کار‌شناسی در رشته فیزیک هسته‌ای از دانشگاه ارومیه و مدرک کار‌شناسی ارشد در همین رشته از این دانشگاه با معدل ممتاز ۱۹. ۵۸ است.

به گزارش ایلنا، این دبیر مهابادی در کنار تدریس در مدرسه دارای فعالیت‌های تحقیقاتی متعددی نیز است که می‌توان به شرکت در دو کنفرانس داخلی، چاپ یکی از مقالات وی در کنفرانس بین المللی پژوهشکده فیزیک کاربردی تبریز، چاپ یک مقاله در زمینه برهم کنش لیزری در کنفرانس فیزیک مشهد و چاپ یک مقاله در ISI در مجله international journal physics b اشاره کرد.

آزمایشگاه فیزیک ذره‌ای جهان در سال ۱۹۵۴ در کشور سوئیس ایجاد شده است و دبیران فیزیک ایران از سال ۲۰۱۱ هر ساله در دوره‌های آموزشی و تحقیقات این مرکز شرکت می‌کنند.

سرن (CERN) بزرگ‌ترین مجموعه آزمایشگاهی دنیا در زمینه فیزیک ذرات بنیادی و فیزیک هسته‌ای است که این مجموعه عظیم در شهر می‌رین و در مرز مشترک فرانسه و سوئیس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار