چند روز بعد از سالروز درگذشت صائب مطرح شد؛
تابناک: همزمان با دهم تیر سالگرد بزرگداشت صائب تبریزی، مرمت مقبره این شاعر ملی در اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۲۵۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 03 July 2016
تابناک اصفهان: میرزا محمدعلی صایب تبریزی در سال هزار هجری قمری در تبریز متولد شد و در کودکی با خانواده خود  به اصفهان آمد و در این شهر ماندگار شد. وی شاعری چیره دست بود و با حذف مضامین کهنه شعری، به مضامین نو روی می‌آورد، تا جایی که وی خلاق المضامین لقب گرفت.

صائب در شعر سبکی نو به نام سبک اصفهان ابداع کرد که برخی از آن به سبک هندی یاد می‌کنند اما کارشناسان و ادیبان ایرانی این موضوع را مردود اعلام کرده اند.از میرزا محمدعلی صایب تبریزی حدود 200 هزار بیت شعر برجای مانده است که حکایت از مناعت طبع این شاعر مسلمان شیعی دارد.



این روزها مزار صائب با بی مهری مسوولان اصفهانی روبه رو شده و بنای 400 ساله مزار وی به شدت آسیب دیده است.



مقبره صائب تبریزی که سال ها به دلیل برخی عدم هماهنگی های بین دستگاهی و کمبود بودجه در انزوا به سر می برد و چندان بهره ای از مرمت نبرده بود بعد از سال ها و برای اولین بار به صورت اصولی و با تخصیص اعتبار نوسازی خواهد شد.



شهردار منطقه یک اصفهان در این باره گفت: برای آغاز مرمت آرامگاه میرزا محمدعلی صایب تبریزی یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که با اجرای طرح‌های مورد تایید شهرداری، ادارات کل میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی استان به دو میلیاردو 500 میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز است.



حمید عصارزادگان با اشاره به اینکه مرمت مقبره صائب چهار ماه زمان می‌برد، افزود: در این طرح سقف‌، ستون‌، کاشی‌ و سنگفرش‌ها، سنگ با ارزش مزار و محوطه سازی در دستور کار است.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار