مدیر جهاد کشاورزی ورامین با رد هر گونه مطلب در خصوص آلوده بودن سبزی و صیفی ورامین گفت: تمامی مزارع سبزی و صیفی ورامین با آب چاه آبیاری می شوند و آبیاری این مزارع با فاضلاب کذب محض است.
کد خبر: ۲۵۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 03 July 2016
محمدحسین تاجیک روز یکشنبه در پاسخ به اظهار نظر رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آلوده بودن هندوانه های ورامین گفت : از مجموع 38 هزار هکتار اراضی کشت شده شهرستان ورامین ، بیش از 3 هزار و 500 هکتار آن زیر کشت انواع محصولات سبزی و صیفی می رود.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از 330 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت هندوانه رفته است که به دلیل کمبود منابع آبی ، این میزان نسبت به سال زراعی گذشته کاهش داشته است.

وی گفت : تمامی مزارع سبزی و صیفی شهرستان ورامین به رغم ادعای رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با آب چاه و سالم آبیاری می شوند و اساسا در ورامین فاضلابی وجود ندارد که کشاورزان بخواهند مزارع خود را با آن آبیاری کنند.

تاجیک تأکید کرد: اگر ادعا بر آبیاری مزارع با آب رودخانه شور است که این رودخانه در سال های پرآبی نیز آبی به سمت دشت ورامین گسیل نمی کرد حال آن که این رودخانه هم اکنون خشک است و اگر آبی نیز باشد به سمت کویر و آبگیر بندعلیخان هدایت می شود.

وی بیان داشت : با حمایت و پشتیبانی دولت ، هم اکنون بیش از 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین تحت آبیاری نوین قرار دارد که بیشتر این اراضی ، مزارع سبزی و صیفی می باشد.

وی بیان داشت : از هفته گذشته برداشت محصول هندوانه شهرستان ورامین آغاز شده و این محصول با استقبال بسیارخوب بازار و مردم همراه می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین تأکید کرد: تمامی محصولات شهرستان ورامین گواهی سلامت داشته و اظهار نظر بدون کارشناسی تنها زحمات کشاورزان تلاشگر این شهرستان را تحت تأثیر قرار می دهد.

شهرستان ورامین از 80 هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت برخوردار است که به دلیل کمبود منابع آبی ، تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار