کد خبر: ۲۵۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸ 03 July 2016
نماینده اتاق بازرگانی روسیه از اختصاص 5 میلیارد دلار وام ویژه برای توسعه صادرات ایران به روسیه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که زمینه گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو طرف فراهم شود.
رجب صفراف در دیدار با استاندار مازندران، نقش مازندران را در برقراری ارتباط با کشورهای CIS ستود و اظهار کرد: مازندران می‌تواند هاب اقتصادی منطقه باشد.

وی افزود: روسیه سالانه 3 میلیارد دلار خرید گل و گیاه دارد و سهم مازندران در این بخش بسیار ناچیز است.
مدیر مرکز مطالعات ایران در مسکو و مدیر مسؤول فصلنامه بیزینس ایران تأکید کرد: اگر ظرفیت‌های مازندران به‌خوبی معرفی شود می‌تواند به جایگاه ارزشمند و مهم خود در عرصه تجاری و اقتصادی دست یابد.

صفراف از اختصاص 5 میلیارد دلار وام ویژه برای توسعه صادرات ایران به روسیه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که زمینه گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو طرف فراهم شود.

*توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و روسیه

استاندار مازندران نیز در این دیدار گفت: توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و روسیه از سیاست‌های جدی دولت است.

ربیع فلاح‌جلودار تأکید کرد: مازندران دارای مزیت‌های گسترده در حوزه کشاورزی و گردشگری است و ضرورت دارد این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها به‌خوبی معرفی شود.

وی افزود: مازندران بزرگ‌ترین تولیدکننده مرغ کشور است و امروز تولید مرغ با رعایت استانداردها صورت می‌گیرد و بازار بزرگ روسیه می‌تواند از فراورده‌های گوشتی مناسب مازندران استفاده کند.

فلاح‌جلودار خواستار تدوین و اجرایی شدن قواعد و اصول توسعه صادرات بین مازندران و روسیه شد و گفت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان اولویت اول ماست و در این راستا توسعه تجارت با روسیه برای ما بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: در گذشته عزم جدی برای توسعه صادرات وجود نداشته است ولی امروز توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه از برنامه‌های جدی دولت و استانداری مازندران است.

استاندار مازندران گفت: روابط خوب و گسترده‌ای بین ایران و روسیه وجود دارد و در سفر به آستراخان به این نتیجه رسیده‌ایم که باید توسعه روابط دو طرف در حوزه اقتصادی به طور جدی دنبال شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار