ابراهیم باغبانی: در استان گلستان بیش از 60 هزار خانواده زیرپوشش این نهاد قرار دارند که از این تعداد 55 هزار خانواده معیشت‌بگیر و 5 هزار خانواده دیگر نیز از خدمات یک یا چند خدمتی بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۲۵۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 04 July 2016
ابراهیم باغبانی امشب در ضیافت افطاری 300 یتیم شهرستان گرگان در مسجد جامع گلشن اظهار کرد: در استان گلستان بیش از 60 هزار خانواده زیرپوشش این نهاد قرار دارند که از این تعداد 55 هزار خانواده معیشت‌بگیر و 5 هزار خانواده دیگر نیز از خدمات یک یا چند خدمتی بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان این‌که رکن فعالیت‌های کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌هاست، تصریح کرد: این توانمندسازی به منظور تغییر نگرش و ایجاد اشتغال خانواده‌ها انجام می‌شود.
باغبانی اضافه کرد: بیش از 10 هزار دانش آموز و یک هزار و 800 دانشجو و طلبه از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

هر سال شاهد فارغ‌التحصیل شدن 400 نفر از دانشجویان زیرپوشش هستیم
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گلستان یادآور شد: باخدمات انجام شده و هم‌چنین کمک‌های مردمی تا کنون 7 هزار دانشجو فارغ‌التحصیل شدند و ما در هر سال شاهد فارغ‌التحصیل شدن 400 نفر از دانشجویان زیر پوشش هستیم.
وی با بیان این‌که شاید نگرش بسیاری از افراد به خانواده زیر پوشش این نهاد درست نباشد، ادامه داد: شاید از نگاه برخی افراد خانواده زیرپوشش این نهاد افراد مورد ترحم باشند اما باید بگویم مستعدترین افراد جامعه زیر پوشش این نهاد قرار دارند که در برهه‌ای از زمان دچار مشکل شده‌اند و با کمک به این خانواده‌ها شاهد پیشرفت آن‌ها خواهیم بود.
باغبانی بیان کرد: در حال حاضر 170 نفر از دانشجویان این نهاد در مقاطع فوق لیسانس و دکتری در حال تحصیل هستند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گلستان با اشاره به این‌که در ماه رمضان از نزدیک با 3 هزار خانواده با حضور خیران و مسئولان دیدار شد، ادامه داد: در این دیدارها مشکلات خانواده‌های زیر پوشش مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت: در این دیدارها شاهد بودیم که برخی افراد با کم‌ترین امکانات فرزندان موفقی دارد که در مقاطع عالی تحصیل می‌کنند و هم‌چنین از خانواده‌ای دیدار کردیم که از 9 فرزند خانواده هشت نفر آن‌ها در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس مشغول تحصیل بودند.
باغبانی ادامه داد: کمک‌های کمیته امداد امام خمینی مختصر است و همتی که در  این خانواده‌ها وجود دارد آن‌ها را به سمت موفقیت سوق می‌دهد.

3 هزار و 500 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد گلستان ایجاد شد
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گلستان ابراز کرد: در سال گذشته با جذب 48 میلیارد تومان اعتبارات امداد و منابع بانکی 3 هزار و 500 فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد ایجاد شد.
وی با بیان این‌که در ماه مبارک رمضان با کمک‌های مردمی خدمات خوبی به خانواده‌های زیر پوشش این نهاد ارائه شد، افزود: اطعام‌دهی 35 هزار مددجو، توزیع 15 هزار سبد کالا و جذب 2 هزار حامی در شب‌های قدر از جمله تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران این نهاد بوده است.
باغبانی تصریح کرد: 90 درصد خدمات ارائه شده برای توزیع سبد کالا و افطاردهی ایتام و نیازمندان با مشارکت‌های مردمی بوده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گلستان یادآور شد: در حال حاضر 21 هزار حامی خیر سرپرستی ایتام و مددجویان محسنین (فرزندان غیرایتام که دارای سرپرست بیمار یا از کار افتاده) را بر عهده دارند.

منبع: فارس
برچسب ها: کمیته امداد ، گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار