کد خبر: ۲۵۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 04 July 2016


رئیس اداره امور منابع آب کرج گفت: با وجود بارش‌های زمستان گذشته و بهار سال جاری، مشکل کمبود آب در این شهرستان برطرف نشده است.

جلال برتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی بیش از یک دهه است که اکثر مناطق جهان را در برگرفته و مردم را رنج می‌دهد.

وی افزود: ایران نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی خود با این مشکل روبه‌رو بوده و بیش از یک دهه است که با بحران کمبود آب روبه‌رو هستیم.

رئیس اداره امور منابع آب کرج تصریح کرد: متاسفانه علیرغم هشدارهای مطرح شده از سوی دستگاه‌های اجرایی مسؤول در حوزه تامین آب کشور، باز هم شاهد برداشت غیراصولی و مصرف غیراستاندارد آب در شهرستان کرج هستیم.

برتری گفت: یکی از معضلاتی که به شدت با آن دست به گریبان بوده و مشکلات مربوط به کمبود آب را دو چندان کرده است، حفر غیرمجاز چاه و برداشت غیرقانونی و غیراصولی از ذخایر زیرزمینی است.

وی بیان داشت: برداشت آب از ذخایر و منابع زیرزمینی دارای چارچوب و اصولی است که اگر رعایت نشده و توازن میان تغذیه و تخلیه این ذخایر برقرار نباشد، شاهد افت سطح آب در منابع زیرزمینی خواهیم بود.

رئیس اداره امور منابع آب کرج افزود: متاسفانه این اتفاق در شهرستان کرج رخ داده و هم‌اکنون شاهد افت منابع زیرزمینی هستیم و اگر شرایط به همین منوال ادامه داشته باشد، در سال‌های آینده و با از بین رفتن منابع آب زیرزمینی در دشت‌ کرج با بحران جدی روبه‌رو خواهیم بود.

برتری یکی از مهمترین اولویت‌های این اداره در سال جاری را برخورد قاطع با چاه‌های غیرمجاز و همچنین نظارت بر نحوه برداشت از چاه‌های مجاز توصیف کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های قبل به دلیل عدم نظارت جدی بر حفر چاه،‌ شاهد صدها حلقه چاه غیرقانونی در شهرستان‌های فردیس و کرج هستیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل طرح برخورد و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز را در دستور کار قرار دادیم و خوشبختانه در این زمینه همکاری و تعامل بسیار خوبی با دستگاه قضایی داریم.

رئیس اداره امور منابع آب کرج گفت: به عنوان نمونه در سال جاری بیش از یک صد حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان فردیس با همکاری دستگاه‌های مرتبط شناسایی و پس از شکایت و اخذ دستور از مقام قضایی مسدود شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار