بدهی است خبرنگاران در راستای ارج نهادن به تلاش‌های ماموران و فرماندهان پرتلاش، وظیفه‌شناس، صادق و خدوم پلیس بارها آمادگی خود را برای تعامل و همکاری بیشتر با نیروی انتظامی استان البرز اعلام کرده و انتشار اخبار این نیرو نیازمند تعامل و همکاری دو جانبه است.
کد خبر: ۲۵۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 05 July 2016

به گزارش تابناک – البرز: نیروی انتظامی استان البرز به طور قطع یکی از برترین نهادها در این استان بوده و عملکرد ماموران و فرماندهان این نیرو رضایت‌مندی بسیار خوبی در مردم ایجاد کرده است.
ایجاد فضای امن، برخورد سریع با متخلفان و قانون‌شکنان، حمایت قاطع از مردم در مواجه با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت، صداقت‌ و داشتن روحیه ایثار و فداکاری از جمله مهمترین شاخصه‌های ماموران و فرماندهان نیروی انتظامی استان البرز است.
به عنوان نمونه زمان حضور ماموران پلیس 110 در محل حادثه و محلی که مردم تقاضای کمک کرده‌اند، در استان البرز دارای میانگین زمانی بسیار خوب و استانداردی است.
از سوی دیگر هر از چندگاهی خبر صداقت و امانت‌داری و پاک‌دستی ماموران خدوم نیروی انتظامی در رسانه‌ها منتشر می‌شود، از جمله اینکه چندی پیش یکی از مسؤؤلان ارشد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر رد رشوه 200 میلیون ریالی توسط ماموران پلیس را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.
همچنین تعدادی از ماموران فداکار نیروی انتظامی این استان تاکنون در مبارزه با مخلان نظم و امنیت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که از جمله این بزرگواران می‌توان به شهید ستوان یکم جواد مرادی اشاره کرد.
تلاش‌های ماموران و فرماندهان نیروی انتظامی استان البرز، اکثریت مطلق خبرنگاران و اصحاب رسانه در این استان را وادار می‌کند که به صورت لحظه به لحظه اخبار و گزارش‌هایی از تلاش پلیس این استان را منتشر و مردم را از رشادت‌ها و فداکاری‌های این افراد آگاه سازند.
متاسفانه برخی اوقات شاهد هستیم که معاونت اجتماعی نیروی انتظامی میان خبرنگاران استان البرز تفاوت قائل شده و به بهانه‌هایی در جلسات و نشست‌های خبری تعداد محدودی از آنها را دعوت می‌کند.
درست یک سال قبل و در تیرماه سال 94 تابناک البرز گزارشی را در این زمینه منتشر کرد و نوشت: "  تعامل مناسب میان رسانه‌ها و نیروی انتظامی در استان البرز که اتفاقا مورد تایید و تاکید فرماندهان این نیرو به ویژه فرماندهی پلیس بوده، می تواند نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جرائم و بالاخره افزایش امنیت داشته باشد.
با این حال حدود یک سال است که نیروی انتظامی استان البرز با خط کشی فرضی، خبرنگاران و رسانه‌های استان البرز را به خودی و غیر خودی تقسیم کرده است.
معاونت اجتماعی و واحد اطلاع رسانی این نیرو، اخبار را در اختیار رسانه‌هایی خاص و یک جریان فکری قرار داده و از اطلاع‌رسانی به دیگر رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های منتقد مدیریت ارشد استان البرز خودداری می‌کند.
معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز در دعوت از خبرنگاران برای مراسم های مختلف نیز همین رویکرد را اعمال کرده و هر بار در واکنش به اعتراض اصحاب رسانه، تقصیر را گردن یک سرباز وظیفه می‌اندازند."
حال امروز نیز خبرگزاری فارس به این موضوع واکنش نشان داده و گزارش مربوط به نشست خبری فرماندهی نیروی انتظامی استان البرز را با این طعنه آغاز کرد و می نویسد: " سردار بخشعلی کامرانی‌صالح بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری که تعداد محدودی از خبرنگاران و به صورت گزینشی حضور داشتند، خبری را در اختیار اصحاب رسانه قرار داد."
در پایان این گزارش نیز آمده است: " لازم به توضیح است،‌ متاسفانه چندی است که نیروی انتظامی استان البرز برای برنامه‌های خبری خود به صورت گزینشی عمل کرده و خبرنگاران محدودی را دعوت می‌کند.
خبرگزاری فارس برای انجام وظائف ذاتی خود این خبر را از منابع دیگری دریافت و پس از کنترل صحت محتوای خبر آن را منتشر می‌کند.
بدهی است دفتر خبرگزاری فارس در استان البرز در راستای ارج نهادن به تلاش‌های ماموران و فرماندهان پرتلاش، وظیفه‌شناس، صادق و خدوم پلیس بارها آمادگی خود را برای تعامل و همکاری بیشتر با نیروی انتظامی استان البرز اعلام کرده و انتشار اخبار این نیرو نیازمند تعامل و همکاری دو جانبه است."

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار