نشست صمیمی جوانان تاثیرگذار و صاحبان فکر و اندیشه با استاندار آذربایجان غربی امروز به همت فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 05 July 2016


به گزارش تابناک آذربایجان غربی، در این نشست که معاون سیاسی و امنیتی، معاون امور عمرانی، مشاور استاندار در امور سیاسی طلاب، مدیرکل زنان و خانواده استاندار، رئیس دانشگاه ارومیه و رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه حضور داشتند، جمعی از دانشجویان و جوانان به بیان دیدگاه‌های جامعه دانشجویی و تبادل نظر درباره موضوعات مختلف علمی، دانشگاهی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پرداختند و خواسته‌ها و مواضع خود را بیان کردند.

در آغاز این مراسم، مشاور استاندار در امور جوانان و مدیر فرهنگسرای جوان ارومیه که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: هدف از برگزاری این نشست، بیان بدون واسطه مشکلات و انتظارات از سوی دانشجویان و جوانان است تا بتوانند دغدغه ها و مشکلات خود را مطرح کنند.

محمد خزایی سپس تریبون را در اختیار جوانان قرار داد و نمایندگان تشکل های دانشجویی و جوانان با چاشنی صراحت لهجه از مشکلات و انتظارات خود صحبت کردند.

رفع معضل بیکاری، تدریس رشته های انسانی در مراکز آموزش عالی استان، حمایت از شرکت های دانش بنیان، توسعه سمن ها و نهادهای مدنی، فعالیت براساس برنامه های راهبردی و توجه به قومیت ها از جمله خواسته های جوانان از استاندار بود.

بعد از طرح مشکلات، نوبت به سخنرانی استاندار آذربایجان غربی رسید.

قربانعلی سعادت در بخش آغازین سخنان خود با تشریح چرایی و چگونگی تدوین سیاست‌های کلی در بخش‌های متعدد، به سند چشم انداز بیست ساله نظام اشاره کرد و گفت: در دولت اصلاحات با تأکید بر محوریت دانش و باهدف رسیدن به توسعه‌ی پایدار و متوازن، سیاست‌های بسیار مناسبی تدوین شده بود که متاسفانه دولت نهم اجرای آن را متوقف کرد.

او افزود: علاوه بر چشم انداز 20 ساله، برنامه چهارم را برنامه آمریکایی قلمداد کردند و برنامه پنجم توسعه که توسط جبهه پایداری مدیریت می شد و در مجلس همسو با دولت وقت به تصویب رسید را نیز قبول نکردند و نتیجه آن رفتارها وضعیت نابسامانی است که در شرایط حاضر با آن مواجه هستیم.

دولت اصلاحات رشد اقتصادی مثبت تحویل دولت نهم داد

او با بیان اینکه در سند چشم انداز 20 ساله، دستیابی به رشد هشت درصدی پیش‌بینی شده بود، توضیح داد: فعالیت های اقتصادی در دولت اصلاحات براساس چشم انداز 20 ساله بود و رشد اقتصادی مثبت تحویل دولت نهم داد آن هم در شرایطی که قیمت هر بشکه نفت 9 دلار بود و هفت دلار در اختیار دولت قرار می گرفت.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: شعار دولت اصلاحات در چهار سال نخست، توسعه سیاسی بود اما منجر به توسعه اقتصادی شد و با قاطعیت می توان گفت که دولت اصلاحات از نظر رشد اقتصادی سرآمدترین دولت هاست که تاکنون روی کار آمده اند.

وی متذکر شد: علی رغم اینکه به این مرحله از رشد اقتصادی رسیده بودیم در دولت نهم و دهم این مسیر تخریب شد و آنچه که به عنوان میثاق ملی تهیه کرده بودیم به فنا رفت.

سعادت با بیان اینکه رشد مثبت اقتصادی در دولت اصلاحات به منفی 6.8 در دولت دهم رسید آن هم در شرایطی که قیمت هر بشکه نفت 120 دلار بود، خاطرنشان کرد: نکته قابل تامل این است که در این هشت سال هیچ کس نسبت به عدم اجرای سند چشم انداز 20 ساله اعتراضی نکرد و اعتراض افراد قلیل نیز منتج به نتیجه نشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: تعطیلی سرمایه گذاری، افزایش بیکاری، تحریم ها، قطع ارتباط با دنیا به دنبال شعارهای تندروانه نتیجه فعالیت های اقتصادی و سیاسی دولت نهم و دهم است و در سال های پایانی پیله ای دور مردم ایران تندیدند و مشکلاتی را به وجود آوردند.

دولت زمینه را برای پذیرش جوانان آماده می کند

سعادت به انتقادی مبنی بر عدم جوانگرایی دولت اعتدال نیز پاسخ داد و گفت: دولت تدبیر و امید دولت میانسالی است اما باید دید دولت یازدهم در چه شرایطی روی کار آمد و دکتر روحانی چگونه می توانست ساختارشکنی های گذشته را سامان بخشد.

وی اظهار کرد: ریاست جمهوری نسبت به موضوعات و معضلات کشور اشرافیت کامل دارد، نسبت به وعده هایی که داده است، پایبند می باشد و با سر و سامان دادن به ساختارشکنی ها زمینه را برای پذیرش جوانان آماده می کند.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید به اینکه دولت یازدهم به دنبال اصلاحات است، بیان کرد: درست است که دکتر روحانی شعار اعتدال سر می دهد اما شعار اعتدال همان اصلاح طلبی است و نباید این را فراموش کنیم.

وی اظهار کرد: در این مدت مسیر را چنان انتخاب کردیم که به هر ترتیبی که شده ما در ادامه این مسیر بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم و حذف های جدی برای کسانی است که تندروی و علیه حرکت اصیل مردمی موضع گیری می کنند.

مردم ایران فضای تاریک را فراموش نخواهند کرد

سعادت تاکید کرد: نباید با برخی رفتارها میدان را به تندروهای تخریب چی و ساختارشکن تحویل دهیم چه بسا مردم ایران آن فضای تاریک را فراموش نخواهند کرد و به این سادگی میدان را دست کسان دیگر نخواهند سپرد و این که این فرصت را از دست ندهیم کاری استراتژیک است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تنوع اقوام در استان اشاره کرد و ادامه داد: ما متهم هستیم که ترک هستیم و با کردها رفتار درستی نداریم اما به هیچ عنوان این را قبول نکرده و نمی کنم و تمام تلاشمان زندگی محبت آمیز اقوام است که سفر ریاست جمهور به شهرستان مهاباد و بازتاب بین المللی از این سفر موید گفته هایمان است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین بر ضرورت احیای سمن ها و تشکل های مردم نهاد و  حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید و تصریح کرد: در دولت یازدهم اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است.

وی یادآور شد: جوانان ما با این امید که زندگی و آینده خوبی خواهیم داشت در عرصه انتخابات شرکت کردند، حماسه سیاسی آفریدند و حماسه اقتصادی را نیز خواهند آفرید.

استاندار آذربایجان غربی سخنان خود را اینگونه به پایان رساند: زمان یاس و ناامیدی سپری شده است، با زنده نگه داشتن امید به آینده فعالیت خود را تدوام بخشیم و با همفکری مسیر بهتر زندگی کردن را انتخاب کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار