رئیس اتحادیه گل و گیاه کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه مصرف گل رز در استان زیر یک عدد است.
کد خبر: ۲۵۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 07 July 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عزیزالله فتحی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تحرک خوبی که استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر در زمینه تولید گل شاخه بریده داشته است، اظهار کرد: اکنون تولیدات 12 میلیون شاخه گل در استان را در طول سال داریم.

رئیس اتحادیه گل و گیاه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کار در سال 86 تنها با 3 هزار متر مربع در استان آغاز شد و توانستیم پایه گل رز را که یک محصول وارداتی بود در استان به تولید انبوه برسانیم.

وی با بیان اینکه با این کار توانستیم این گل ارزشمند را در استان کهگیلویه و بویراحمد ایرانی کنیم، افزود: در حال حاضر نیز دو واحد گلخانه‌ای با 15 هکتار در استان در شرف تأسیس است.

رئیس اتحادیه گل و گیاه کهگیلویه و بویراحمد سرانه مصرف گل رز در آمریکا را 10 شاخه و در کشور سه شاخه دانست و گفت: اما به هر دلیل سرانه مصرف گل رز در کهگیلویه و بویراحمد زیر یک شاخه در سال است.

این مسؤول افزود: در حال حاضر تعداد 33 واحد تولید گل در بویراحمد و تعداد سه واحد تولیدی نیز در شهرستان دنا داریم چرا که این دو شهرستان در استان ما دارای اقلیم مناسب برای کشت گل رز و تولید آن هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار