معاون برنامه ریزی استاندار همدان گفت: سال گذشته معوقه ۴۰۰ نفر از بازنشستگان دستگاه های اجرایی استان همدان پرداخت شده است.
کد خبر: ۲۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 21 April 2015

معاون برنامه ریزی استاندار همدان گفت: سال گذشته معوقه ۴۰۰ نفر از بازنشستگان دستگاه های اجرایی استان همدان پرداخت شده است.

به گزارش مهر، خسرو سامری در نخستین شورای برنامه ریزی استان همدان با بیان اینکه موضوع اعتبارات جاری سال گذشته جمع بندی شده و مباحث امسال در حال پیگیری است، اظهار داشت: از محل اعتبارات نفت و گاز و تملک دارایی استان ۱۰۶ میلیارد اعتبار به استان همدان ابلاغ شده بود.

وی درخصوص اعتبارات و ملی های استانی شده با بیان اینکه این موارد شامل ۲۳ پروژه کوچک و متوسط آب بوده است، بیان کرد: ۸۴ درصد اعتبارات معادل ۴۱ و شش دهم میلیارد تومان وصول شده است.

معاون برنامه ریزی استاندار همدان با بیان اینکه حدود ۷۳ درصد اعتبارات عمرانی استان همدان دریافت شده که در مقایسه با گذشته سه برابر افزایش داشته است، عنوان کرد: این موضوع نشان می دهد که فعالیت های عمرانی استان همدان شدت گرفته و با هماهنگی های صورت گرفته اعتبارات با قدرت جذب می شود.

سامری با بیان اینکه در بحث اعتبارات جاری ۱۱۸ میلیارد برای ۲۵دستگاه در نظر گرفته شد که با پیگیری ها انجام شده ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبارات وصول و به دستگاه های اجرایی پرداخت شده است، ادامه داد: در سال گذشته پرداختی ۴۰۰ نفر از بازنشستگان دستگاه های اجرایی انجام شده و هیچ بازنشسته دستگاه اجرایی باقی نمانده که احکام آن در سال گذشته انجام نشده باشد و پرداختی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی سال گذشته مطالبات شرکت ها در برنامه پرداخت قرار گرفته است، عنوان کرد: سعی شده مطالبات جاری دستگاه های پرداخت شود.

معاون برنامه ریزی استاندار همدان با بیان اینکه وصول اعتبارات جاری در پایان سال گذشته به سختی انجام گرفت، افزود: هنوز اعتبارات عمرانی سال گذشته به اتمام نرسیده و به دنبال اخذ اعتبارات جدید هستیم و به محض اینکه اخذ صورت گیرد در بین دستگاه ها توزیع می کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با بیان اینکه سال گذشته استان همدان شرایط خوبی در جذب سرمایه گذار داشت، بیان کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده و با توجه به اینکه سال جاری سالی ویژه و استثنایی در امر مذاکرات و انتخابات استان است رهبری خیلی ظریف شعار سال را انتخاب کردند.

امیر خجسته با بیان اینکه رمز موفیت در وحدت است و امسال نیز در این خصوص سالی ویژه است، اظهار داشت: شعار سال گذشته اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بود که شعار سال گذشته با وحدت و همدلی عملی می شود و نباید به زبان چیزی بگوییم و در عمل به گونه ای دیگر رفتار کنیم.

وی با بیان اینکه نباید شعار امسال در حد صحبت و بحث باشد بلکه باید در خصوص شعار امسال همایش ها و سیمنارها برگزار و فرهنگ سازی انجام شود تا بتوان وحدت و همدلی را ایجاد کرد، ابراز داشت: مدیران باید از هرگونه حاشیه دوری کنند.

مردم ایران مستحق بهترین ها هستند و کلید موفقیت همدلی و همزبانی است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران مستحق بهترین ها هستند و کلید موفقیت همدلی و همزبانی است، عنوان کرد: درخصوص ۱+۵ شرایطی پیش آمده و با توجه به تاکید رهبری امسال وحدت بیشتری نیاز است.

خجسته با بیان اینکه آقایان صالحی و ظریف در جلسه غیر علنی مجلس حاضر شدند و مسائلی را درخصوص مذاکرات بیان کردند، ادامه داد: سال بسیار سختی را پیش رو داریم به خصوص در مورد مذاکرات چراکه طرف فریبکار است.

وی با بیان اینکه استان همدان روند خوبی دارد و سال گذشته حرکت های خوبی انجام شد، عنوان کرد: درخصوص اشتغال و سرمایه گذاری ابتدا پنج میلیارد تومان و بعد دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در استان همدان انجام شد در حالی استان های دیگر به این قوت نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم امسال استان همدان را به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی کنیم، بیان کرد: طرح خروج از رکود و برنامه ششم و قانون بودجه سه اقدام خوبی بود که سال گذشته در مجلس انجام شد.

امیر خجسته با بیان اینکه برنامه ششم توسعه در پیش است و از شهریور ماه امسال وارد بحث می شود، عنوان کرد: باید استان همدان موارد مورد نیاز را برای طرح در برنامه ششم توسعه پیش بینی کند.

مدیرکل دفتر بودجه و برنامه ریزی استانداری همدان در ادامه با بیان اینکه مجموع بودجه کل کشور ۸۴۶ هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: از این مبلغ ۲۷۴ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی و ۶۰۲ هزار میلیارد بودجه شرکت های دولتی است.

محسن زارعی افروخته با بیان اینکه از ۸۴۶ هزار میلیارد تومان بودجه کل کشور ۲۳۶ هزار میلیارد از منابع عمومی است، ادامه داد: از ۲۳۶ هزار میلیارد تومان ۲۲۰ هزار میلیارد در مقطع اولیه ابلاغ شده و ۱۶ هزار میلیارد تومان مربوط به تحقق درآمدها است.

وی با بیان اینکه ۱۶ هزار میلیارد در بودجه استان ها و نفت تاثیر ندارد، عنوان کرد: ۲۰ درصد درآمد حاصل از فروش نفت به صندوق توسعه ملی واریز می شود و اگر درامد ها از حدی گذشت به صندوق ذخیره ارزی واگذار می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار