مدیر راهداری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با هدف صرفه‌جویی در هزینه آسفالت جاده‌ها بازیافت گرم آسفالت برای اولین بار در استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۵۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 07 July 2016

علی یوسف زاده عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی اردبیل در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: یکی از کارخانه‌های آسفالت استان در اجرای این طرح مشارکت دارد و بعد از رفع تحریم یک عدد دستگاه بازیافت برای استان خریداری شده است.

وی افزود: در بازیافت گرم آسفالتی کهنه‌ای که از سطح جاده کنده شده با حرارت ذوب شده و با افزودن جوان کننده مجدداً برای آسفالت همان جاده استفاده می‌شود.

مدیر راهداری راه و شهرسازی استان به آسفالت دو کیلومتر از جاده‌های استان از طریق بازیافت گرم اشاره و تأکید کرد: آسفالت ۱۰ کیلومتر دیگر نیز در سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

یوسف زاده با تأکید به صرفه‌جویی ۵۰ درصدی تأمین آسفالت در این شیوه اضافه کرد: هر چند دستگاه بازیافت در برخی استان‌ها مورد استفاده است اما در استان اردبیل برای اولین بار تهیه شده است.

وی همچنین به استفاده از آسفالت ماستیک درشت‌دانه در گردنه حیران اشاره کرد و افزود: در گردنه حیران به دلیل نوسانات دمایی شاهد موج برداشتن آسفالت هستیم که این نوع از آسفالت متخلخل بوده و قدرت باربری بالایی دارد.

به گفته مدیر راهداری راه و شهرسازی استان آسفالت ماستیک درشت‌دانه امسال در ۱۰ کیلومتر از جاده‌های استان اجرا می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار