آغاز جشنواره تابستانی قشم در مرداد
اکثر گردشگران در ایام تابستان از طریق دریا و در اکثر موارد با خودروهای شخصی خود و با بهره گیری از لندینگ کرافت ها از مسیر پهل - لافت وارد جزیره قشم می شوند.
کد خبر: ۲۵۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 08 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: در سالهایی نه چندان دور شاهد این بودیم که همزمان با گرم شدن هوا و شروع فصل تابستان، جزیره قشم خالی از سکنه می شد.

فرزین حقدل ادامه داد: اما در حال حاضر نه تنها شاهد این امر نیستیم بلکه گردشگرانی از اقصی نقاط کشور نیز بخشی از تعطیلات تابستانی خود را در قشم سپری می کنند.

وی با اشاره به پررونق بودن گردشگری جزیره قشم در ایام تابستان، اذعان داشت: بخش اعظم گردشگران ورودی به جزیره قشم از استان های همجوار وارد جزیره می شوند.

به گفته معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، استان های سیستان و بلوچستان، کرمان یزد و فارس همواره در طول سال بیشترین میزان گردشگران جزیره قشم را تشکیل می دهند.

وی تاکید کرد: این گردشگران از طریق دریا و در اکثر موارد با خودروهای شخصی خود و با بهره گیری از لندینگ کرافت ها از مسیر پهل - لافت وارد جزیره قشم می شوند.

وی در ادامه همچنین به ترددهای شناورهای مسافری در مسیر بندرعباس و اسکله شهید ذاکری قشم اشاره کرد و گفت: بخشی دیگر از گردشگران نیز از طریق هواپیما به قشم وارد می شوند.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: استفاده از تفریحات دریایی و ساحلی هدف اصلی از ورود گردشگران به جزیره قشم محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر شاهد توسعه تفریحات و امکانات مرتبط با گردشگری ساحلی و دریایی در جزیره قشم بوده ایم، اظهار داشت: همین امر باعث افزایش رضایت گردشگران شده و به دنبال آن افزایش ورود آنها را نیز در پی داشته است.

به گفته معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، طبیعت گردی در قشم نیز به عنوان برند جهانی توریسم جزیره مطرح است.

وی دلیل این امر را وجود ژئوپارک قشم عنوان کرد و گفت: این ژئوپارک با دارا بودن سایت های ویژه و مورد توجه طبیعت گردان خارجی توانسته باعث تحول هر چه بیشتر گردشگری در جزیره شود.

حقدل با اشاره به آغاز تعطیلات تابستانی با اتمام ماه مبارک رمضان بیان داشت: به منظور خدمات رسانی به گردشگرانی که در ایام تعطیلات عید فطر به جزیره وارد می شوند، ستاد خدمات اجرایی سفر جزیره قشم تشکیل جلسه داده و برنامه ریزیهای لازم در این خصوص صورت گرفته است.

وی یادآور شد: البته میزان ورود گردشگران در ایام تابستان در مقایسه با نوروز به دلیل گرم شدن شرایط آب و هوایی کمتر است اما به دلیل ارائه تخفیفات ویژه در تمام زمینه های رفاهی، خدماتی و تفریحی همچنان شاهد تداوم روند ورود گردشگران به جزیره در ایام تابستان خواهیم بود.
 
به گفته معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم مراکز خرید جزیره به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری جزیره و محرک اصلی ورود گردشگران نیز در ایام تابستان با کاهش قیمت ها، تاثیر بسزایی در افزایش ورود گردشگران به جزیره خواهند داشت.

وی همچنین از کاهش هزینه برای دفاتر خدمات مسافرتی وارد کننده تور به جزیره خبر داد و گفت: این امر انگیزه آنها را برای ورود تور به جزیره چندین برابر می کند.
 
نیمه مرداد ماه؛ آغاز جشنواره تابستانی قشم

حقدل در ادامه گفته های خود از برگزاری جشنواره تابستانی قشم از نیمه مرداد ماه خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون فراخوان برگزاری جشنواره تابستانی قشم اعلام شده است.

وی تاکید کرد: با اعلام فراخوان و بررسی شرکت های معتبر گردشگری در برگزاری این جشنواره، بهترین و توانمند ترین برگزار کننده انتخاب خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، یادآور شد: جشنواره تابستان قشم به مدت یک ماه و تا نیمه شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی ،در این جشنواره تخفیفات بسیار وِیژه ای به همراه جوایز ارزنده برای گردشگران ورودی به جزیره در نظر گرفته خواهد شد.

منبع:مانا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار