معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير با بیان اینکه 7 هزار واحد تولیدی و صنعتی به حالت تعطیل درآمده و با بحران مواجه هستند، گفت: دولت برای نجات این واحدها افزون بر 16 هزار میلیارد تومان سرمایه درگردش درنظر گرفته است.
کد خبر: ۲۵۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 10 July 2016
معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير با بیان اینکه  7 هزار واحد تولیدی و صنعتی به حالت تعطیل درآمده و با بحران مواجه هستند، گفت: دولت برای نجات این واحدها افزون بر 16 هزار میلیارد تومان سرمایه درگردش درنظر گرفته است.

به گزارش ايسنا،عبدالعظیم رضایی در جلسه شوراي اداری شهرستان ملایر، افزود: در ملایر نیز در همین راستا بیش از 35 مصوبه در زمینه رفع مشکلات واحدهای صنعتی و کارخانجات تعطیل شده داشتیم و 800 میلیارد تومان یارانه برای کمک به این واحدها درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه دولت در تلاش است تا بخشی از عقب ماندگی سال های اخیر با تحقق اقتصاد مقاومتی جبران شود، ادامه داد: امسال اعتبارات عمرانی دولت افزایش خواهد داشت و افزون بر 57 هزار میلیارد تومان در همین زمینه پیش بینی شده است که به تبع سهم شهرستان ملایر در اعتبارات عمرانی نسبت به سال ها قبل افزایش می یابد.

فرماندار ويژه ملاير با تأکید بر اینکه در بحث عمرانی پروژه ها را اولویت بندی می کنیم، اظهار کرد: این اولویت بندی ها به صورت کارشناسی خواهد بود و تلاش می شود از کمترین امکانات بیشترین و بهترین استفاده صورت بگیرد.

رضایی نخستین اولویت رهبری و دولت را تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه اقدام و عمل عنوان کرد و افزود: کاهش آسیب های اجتماعی و تکریم ارباب رجوع اولویت های دوم و سوم مجموعه دولت است که در رأس برنامه های شهرستان ملایر هم قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی باید از شعارزدگی فاصله گرفت و به سمت اقدام و عمل راهبردی پیش رفت، گفت: فعالیت ها باید به گونه ای باشد که برای مردم نمود عینی داشته و نتیجه برای مردم محسوس و مشهود باشد.

رضایی به نتیجه رسیدن برجام را نقطه عطفی در تاریخ دیپلماسی ایران دانست و ادامه داد: از سوی دیگر در دولت سازمان مدیریت و برنامه ریزی احیا شد و طی آن یک برنامه ریزی کوتاه مدت 2 ساله، یک برنامه ریزی میان مدت 5 ساله و یک برنامه ریزی بلند مدت 10 ساله تعریف و تدوین شد که در قالب آن برنامه های اقتصاد مقاومتی را پیگیری می کنند.

فرماندار ملایر از بهبود رتبه ایران در شاخص کسب وکار خبرداد و گفت: این رتبه طی دو سال اخیر از 152 به 118 رسیده است همچنین شاخص رقابت پذیری ایران از 83 به 74 رسیده که گواه تلاش دولتمردان است.

رضایی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون تمام تأکیدات ما حول محور تحقق اقتصاد مقوتی می چرخد، افزود: همه دستگاه های اجرایی ملایر موظفند در طول امسال حداقل 3 کار و فعالیت شاخص خارج از حدود وظایف و کارهای روتین تعریف شده شان در زمینه تحق شعار سال داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خط قرمز استاندار همدان نیز اقتصاد مقاومتی است، اظهارکرد: تمامی مدیران اجرایی باید در این زمینه پاسخگو باشند و با برنامه ریزی مدون و پیگیری مجدانه کار را پیش ببرند.

یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی، رشد بهره وری است

رضایی به آماده سازی بسته "فرصت های سرمایه گذاری" توسط شهرداری ملایر اشاره و اظهارکرد: ظرف یک ماه آینده تکمیل و ارائه خواهد شد.

فرماندار ملایر با بیان اینکه یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی، رشد بهره وری است، ادامه داد: مسئولان باید از منابع موجود و ظرفیت شهرستان نهایت استفاده را ببرند.

وی در بحث کاهش آسیب ها اجتماعی، یادآورشد: بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری، اولویت ما در این حوزه مبارزه جدی با مواد مخدر و کاهش اعتیاد است که خوشبختانه نیروی انتظامی شهرستان و سایر دستگاه های مرتبط در این راستا مجدانه فعال هستند و گام ها مثبتی برداشتند.

رضایی به بحث تشکیل بنیاد صیانت از نهاد خانواده، توجه به مقوله عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ نماز و قرآن در ملایر اشاره و اظهارکرد: یک برنامه جامع برای پاسداشت هفته فرهنگی ملایر در شهریور ماه تهیه شده است که هدف اصلی آن معرفی شاخص ها و جایگاه ویژه ملایر به کشور می باشد.

مردم سرمایه اصلی نظام هستند

وی در حوزه تکریم ارباب رجوع، تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع یک شعار نیست بلکه یک اعتقاد است و مردم سرمایه های اصلی نظام هستند.

رضایی از مسئولان خواست تا در زمینه نحوه پاسخگویی به مردم و نحوه عملکرد خود دقت نظر داشته باشند و مشکلات و مطالبات مردم را پیگیری ککنند.

وی تأکید کرد: کاری که می شود در یک ساعت انجام شود نباید یک روز به طول بینجامد و ما در قبال زمانی که در اختیار داریم مسئولیم و باید از فرصت ها بیشترین بهره را ببریم و از روزمرگی بپرهیزیم.

پیش بینی خرید 60 میلیارد تومان گندم از کشاورزان ملایر

فرماندار ملایر در بخش دیگری گفت: پیش بینی می شود امسال افزون بر 60 میلیارد تومان گندم از کشاورزان شهرستان خریداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال افزون بر 50 هزار تن کشمش در ملایر تولید شود، افزود: از مسئولان و نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم از سرمایه های  کلان و  خرد موجود در حوزه کشاورزی برای سرمایه گذاری و صادرات بیشترین استفاده را برند.

وی به به اختصاص 15 میلیارد تومان تسهیلات در بخش آبیاری بارانی و اهدای 1900 مورد وام مسکن روستایی برای بازسازی خانه های فرسوده روستائیان در سطح شهرستان اشاره و تصریح کرد: باید از کلیه پتانسیل ها و ظرفیت موجود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده بهینه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار