همزمان با آغاز هفته سلامت زنگ سلامت در مدارس شهرستان قدس به صدا درآمد.
کد خبر: ۲۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 21 April 2015
به گزارش مهر، همزمان با آغاز هفته سلامت، مراسم نواختن زنگ سلامت در دبستان دخترانه آیت الله خامنه ای و با حضور رئیس شبکه بهداشت، نماینده فرماندار، بخشدار، معاون پرورشی آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان برگزار شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در این مراسم گفت: همه ساله در کشور یک هفته را به عنوان هفته سلامت در نظر می گیرند که امسال این هفته از اول اردیبهشت ماه و با شعار « ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» آغاز شده است.

حسین میرشریفی افزود: ۲ میلیون نفر هر ساله در سطح جهان بر اثر مصرف غذای ناسالم از بین می‌روند که از همه آنها مهم تر سرطان است.

وی ادامه داد: ارتقاء سلامت و افزایش امید به زندگی حاصل تلاش‌ها و همکاری‌های دستگاه‌ها و ادارات بوده و این هفته فرصت مناسبی است تا آگاه سازی در این خصوص صورت گیرد.

وی ادامه داد: شعار امسال به ما یادآور می شود که باید از انتخاب بذر مناسب و سالم تا کشت و کار صحیح، برداشت اصولی و تهیه مواد خام مورد نیاز غذا و سپس پخت بهداشتی و کامل غذا همه باید در نظر گرفته شوند تا غذایی سالم و بهداشتی داشته باشیم که سلامتی را برای ما به ارمغان بیاورد.

میرشریفی اظهار داشت: تحقق این شعار یک برنامه بلند مدت و نیازمند رعایت بهداشت و توجهات ویژه بوده که هدف از آن تهیه غذای کاملا سالم برای مردم است و دانش آموزان می توانند در خانواده های خود سفیران سلامت باشید.

وی خطاب به دانش آموزان عنوان کرد: دقت در چند نکته کوچک می تواند در سلامت غذایی خانواده ها بسیار ارزشمند باشد، نگهداری تمیز مواد غذایی، جدا نگه داشتن مواد غذایی خام و پخته از یکدیگر و پخت کامل و عدم سرخ و کبابی کردن مواد غذایی از این موارد هستند که شما می توانید همه این موارد را به والدین خود گوشزد کنید و نقشی تاثیرگذار در سلامت خانواده خود داشته باشید.

دانش آموزان دبستان آیت الله خامنه ای یک جشنواره غذای خانگی سالم نیز در حاشیه این مراسم برگزار کردند که توسط مسئولان حاضر در مراسم داوری و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار