شهردار اردبیل گفت: در بودجه سال 95 برای شهرداری 480 پروژه تعریف شده است که برای اجرای آن 180 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۲۶۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 14 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حمید لطف‌اللهیان شامگاه چهارشنبه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل در پاسخ به سوالات دو عضو شورای شهر اردبیل اظهار کرد: عملکرد شهرداری در این یک سال گویای همه چیز است و بعید به نظر می‌رسد که مردم با مشاهده خدمات متنوع و گسترده شهرداری ابهامی در شناخت و درک دقیق از فعالیت‌های گسترده شهرداری داشته باشند.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری در یک سال گذشته به شدت افت کرده اما چندین برابر سال‌های گذشته کار عمرانی آغاز شده است، افزود: شهرداری در سال 90 بیش از یک میلیون و 750 هزار متر مربع پروانه صادر کرده بود که این رقم در سال گذشته به 653 هزار متر مربع رسید که یک سوم صدور پروانه نسبت به سال‌های گذشته است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه به رغم تحقق نیافتن بودجه کار عمرانی در همه مناطق شهر اردبیل به چشم می‌خورد و در حقیقت شهر به یک مجموعه عظیم و فعال خدمتی تبدیل شده است، افزود ما در حال حاضر بیش از 350 پروژه را اعم از کوچک، متوسط و بزرگ در حال اجرا داریم که طی یک ماه آینده بخشی از این پروژه‌ها و در گرامیداشت هفته دولت و دهه فجر مابقی پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: البته فاز اول افتتاح پروژه‌ها مربوط به منطقه دو شهرداری است که ماه گذشته به بهره‌برداری رسید که سرآمد این پروژه فرهنگسرای پارک بانوان بود که با یک طراحی مناسب به انجام رسید.

وی در پاسخ به سؤالات دو عضو شورای شهر اظهار کرد: مرکز کنترل ترافیک شهر اردبیل با توجه به اینکه با یکی دو میلیارد تومان قابل راه‌اندازی نیست ما تصمیم گرفتیم تا به جای ساخت پروژه و احداث ساختمان که از توان مالی و اعتباری ما خارج است با تعیین ساختمانی و تجهیز آن این مرکز را به صورت موقت راه‌اندازی کنیم تا در سال‌های آینده با تامین اعتباری مناسب این پروژه به انجام برسد.

شهردار اردبیل ادامه داد: ما برای راه‌اندازی این مرکز به 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که سال گذشته یک میلیارد و 100 میلیون تومان از محل جرایم راهنمایی و رانندگی و امسال نیز یک میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته اما با این اعتبارات بعید است که پروژه و احداث ساختمان مرکز کنترل ترافیک به انجام برسد.

لطف‌اللیان بیان کرد: تلاشمان بر این است تا با تجهیز یک ساختمان و استفاده از دوربین‌های فعال پلیس و همچنین فیبر نوری که مخابرات مهیا کرده است بتوانیم این مرکز را که نیاز جدی شهر اردبیل است راه‌اندازی کنیم تا در سال‌های آینده شاهد احداث مرکز کنترل ترافیک باشیم.

وی یادآور شد: در بودجه سال 95 برای شهرداری 480 پروژه تعریف شده است که برای اجرای آن 180 میلیارد تومان اعتبار نیاز است در حالی که ما در سه ماهه اول امسال قرار بود 76 میلیارد تومان درآمد کسب کنیم که در این مدت تنها 27 میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرده است به طوری که ما با 58 درصد کاهش درآمد روبه‌رو هستیم.

شهردار اردبیل افزود: از همین‌رو 350 پروژه را که در قیاس با رقم درآمدی ما آماری بالایی است عملیات اجرایی‌شان را آغاز کردیم و امیدواریم تا پایان امسال بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها افتتاح شود.

لطف‌اللهیان عنوان کرد: از این پروژه‌ها 36 پروژه به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

تکمیل 3 فرهنگسرا در یک سال

وی در مورد علت عدم اجرای پروژه فرهنگسرای سوم خرداد عنوان کرد: امسال قرار بود شاهد احداث سه فرهنگسرا و همچنین مکان‌یابی برای اجرایی شدن یک فرهنگسرای جدید باشیم که ما تاکنون فرهنگسرای بانوان را تکمیل و راه‌اندازی کردیم.

شهردار اردبیل گفت: عملیات احداث سه فرهنگسرای دیگر در حال انجام است که دو مورد از آنها به سرعت در حال اجرا شدن است و فرهنگسرای سوم خرداد که باید تخریب و دوباره احداث شود به دلیل تعریضی که در خیابان ارمنستان وجود دارد ما منتظر پیگیری پروژه در کمیسیون ماده پنج هستیم تا تعیین تکلیف برای تخریب و احداث فرهنگسرای سوم خرداد به شکل کیفی‌تر انجام شود.

لطف‌اللهیان از پیگیری برای احداث پل بسیج و نیایش خبر داد و گفت: در این زمینه نیز طراحی‌ها انجام شده و شاهد اجرای پروژه در مهلت مقرر خواهیم بود.

وی در مورد بازنشستگی نیروهای شهرداری نیز یادآور شد: ما با بازنشستگی 76 نفر که مجموع پاداش و سنوات آنها به 380 میلیون تومان می‌رسد روبه‌ور هستیم که جز 16 نفر به دلیل تامین نشدن منابع مالی در نوبت بازنشستگی و پرداخت حقوق و مزایا هستند و بقیه نیروها بازنشسته شدند.

شهردار اردبیل به کاهش درآمد شهرداری و فشارهای جدی از این بابت اشاره کرد و گفت: ما بر اساس نظام مدیریت خدمات کشوری بدون تاخیر و تعلل بازنشستگی‌ها را در شهرداری با پرداخت حق و حقوق آنها انجام می‌دهیم.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه در سه ماهه امسال هیچ تاخیر و تعللی در پرداخت حقوق و مزایا انجام نشده است، افزود: در این مدت 21 میلیارد تومان هزینه جاری پرداخت کردیم و در عین حال 350 پروژه را شهرداری به خوبی توانسته است با دست خالی مدیریت کند.

وی علت استفاده مجدد از نیروهای بازنشسته را به شکل ساعتی بهره‌مندی از تجربیات آنها در انجام پروژه‌ها و کارهای عمرانی اعلام کرد و گفت: ما بر اساس نیاز و به صورت محدود نیروهای بازنشسته را آن هم به شکل ساعتی بکارگیری کردیم که استفاده از تجارب آنها نیز آثار مبارکی را به همراه داشته است.

تولید و توزیع روزانه 78 هزار تن آسفالت در اردبیل

شهردار اردبیل با بیان اینکه در همه حوزه‌ها از بهسازی معابر گرفته تا زیرسازی خیابان‌ها و کوچه‌ها، دفع آب‌های سطحی، بازگشایی، آسفالت‌ریزی و .... در فصل کاری پروژه‌های متعددی درحال اجرا است گفت: ما در حال حاضر 78 هزار تن آسفالت توزیع و تولید می‌کنیم.

لطف‌اللهیان در مورد کیفیت آسفالت و کارهای عمرانی گفت: ما از ظرفیت دو آزمایشگاه در این زمینه استفاده می‌کنیم تا به شکل مرتب با سنجش تراکم و همچنین وضعیت مواد کیفی استفاده شده کیفیت آنها مورد توجه قرار گیرد.

شهردار اردبیل گفت: برای اولین بار امسال با استفاده از یک خودروی مرغوب عملیات لکه‌گیری را به شکل صحیح و درست انجام دادیم و سعی کردیم مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

وی ادامه داد: استاندار اردبیل در بازدیدی که از پروژه‌های عمرانی شهرداری در هفته‌های گذشته داشتند از گستردگی این خدمات و فعالیت‌ها ابراز رضایت کرده و فعالیت شهرداری را در حد وسیع و گسترده مورد تمجید قرار دادند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار