مدیرکل بهزیستی ایلام، از بی‌توجهی دستگاه‌ها به اجرای قانون جامع حمایت از معلولان، بویژه در حوزه استخدام انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۶۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 16 July 2016

مدیرکل بهزیستی ایلام، از بی‌توجهی دستگاه‌ها به اجرای قانون جامع حمایت از معلولان، بویژه در حوزه استخدام انتقاد کرد.

به گزارش تابناک ایلام،«فرهاد قیصربیگی» اظهار کرد: مناسب‌سازی مبلمان شهری، اشتغال و رعایت حقوق اجتماعی ازجمله مواردی است که در قانون جامع حمایت از معلولان پیش‌بینی‌شده اما مورد بی‌‎توجهی برخی مسئولان قرار گرفته است.

وی بابیان اینکه معلولان عضو این جامعه هستند و حق‌وحقوقی دارند، افزود: تاکنون قانون سهمیه 3 درصدی معلولان در اشتغال توسط دستگاه‌ها اعمال نشده است.

قیصربیگی با اشاره به اینکه متأسفانه اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در جامعه، مظلوم واقع‌شده است، تصریح کرد: رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل بهزیستی ایلام ادامه داد: وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی‌ انقلابی موظف‌اند جهت دسترسی و بهره‌مندی معلولان، ساختمان‌ها و اماکن عمومی،‌ورزشی و تفریحی، معابر و وسایل خدماتی موجود را در چارچوب بودجه‌های مصوب سالانه خود مناسب‌سازی کنند.

قیصربیگی اضافه کرد: شهرداری‌ها موظف‌اند از صدور پروانه احداث و یا پایان کار برای آن تعداد از ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند، خودداری کنند.

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به اینکه در مجموع 11 هزار و 126 نفر معلول در استان ایلام شناسایی‌شده‌اند افزود: از این تعداد 6 هزار و 270 نفر به صورت ماهانه مستمری دریافت می‌کنند و مابقی از مزایای تحصیلی، اشتغال، بهبود تغذیه و سایر خدمات سازمان به صورت غیرمستمر بهره می‌گیرند.

قیصربیگی گفت: بیش از 2 هزار نفر معلول ذهنی، بیش از یک هزار نفر معلول بینایی و بیش از یک هزار نفر هم معلول شنوایی در استان زندگی می‌کنند.

قیصربیگی اضافه کرد: 137 نفر از معلولان استان گفتاری و 658 نفر از معلولان استان جزء بیماران روانی هستند که از خدمات مختلف حمایتی و تخصصی بهزیستی استان ایلام بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی ایلام تصریح کرد: 887 نفر نیز معلول سالمند در استان وجود دارد که از خدمات سازمان بهزیستی استان ایلام بهره‌مند هستند./م




منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار