بسته خبری چهل پنجره
تابناک: اصفهان از دیرباز به عنوان شهر علم، فرهنگ و هنر و تمدن شناخته می شده و از همین رو دارای مفاخر بسیاری در عرصه های فرهنگ و هنر کشور و جهان است، با توجه به این ظرفیت مناسب تابناک در نظر دارد به بررسی مهم ترین رخدادهای فرهنگی و هنری هفته گذشته می پردازد.
کد خبر: ۲۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ 21 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان، اصفهان از دیرباز به عنوان شهر علم، فرهنگ و هنر و تمدن شناخته می شده و از همین رو دارای مفاخر بسیاری در عرصه های فرهنگ و هنر کشور و جهان است، با توجه به این ظرفیت مناسب تابناک در نظر دارد به بررسی مهم ترین رخدادهای فرهنگی و هنری هفته گذشته می پردازد.



ششمین روزنامه اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد.نشریه محلی «سیمای شهر» در مبارکه از هفته نامه به روزنامه تغییر وضعیت داد.

به گزارش تابناک اصفهان، بابک ایران پور صاحب امتیاز سیمای شهر در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه هفته نامه سیمای شهر از شهریور سال 86 با مجوز هیأت نظارت بر مطبوعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتشار خود را آغاز کرد ، افزود : در هفت سال و هفت ماه گذشته 314 شماره از این هفته نامه منتشر شده است.

وی افزود: پروانه انتشار روزنامه سیمای شهر 25 فروردین امسال صادر شد و اصفهان به همراه اصفهان زیبا ، اصفهان امروز ، نصف جهان ، نسل فردا و زاینده رود ، دارای ششمین روزنامه شد.

بر پایه آمار منتشره استان اصفهان دارای 212 عنوان نشریه است که از این تعداد 178 عنوان فعال و بقیه غیر فعال هستند.

این خطه دارای 21 هفته نامه ، 13 دو هفته نامه ، 39 ماهنامه ، 9 دو ماهنامه ، 74 فصل نامه ، 20 دو فصل نامه است که در کنار 17 خبرگزاری در فضای روزنامه نگاری محلی و کشوری فعالیت می کنند.

*****

برای نخستین‌بار توسط فرهنگسرا رسانه، میزان سواد رسانه‌ای مردم اصفهان ارزیابی می‌شود.

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از درگاه رسانه ای شهرداری، مدیر فرهنگسرای رسانه ضمن اعلام در این باره گفت: طبق آمارها و گزارشات ارائه شده، در حال حاضر استفاده از رسانه‌های دیجیتال همچون ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک، وایبر، واتس آپ، لاین و ... جزو فعالیتهای روزمره افراد جامعه محسوب می‌شود و به خوبی می‌توان شاهد اثرگذاری این نوع از رسانه‌ها بر نوع فکر و سبک زندگی افراد بود.

شریفی‌فر افزود: مدیریت پژوهش سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تصمیم گرفته است تا از میزان سوادرسانه‌ای مردم شهر اصفهان و اینکه چقدر نسبت به نوع شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی که مخاطب آن هستند، اطلاع دارند و چقدر نیز تحت تاثیر برنامه‌ها سیاستهای انها قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: این طرح از طریق یک شورای علمی با حضور کادر مشاورین متخصص در این زمینه اجرا می‌شود که نحوه برگزاری و روند اجرایی آن به زودی تشری خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مهرشاد، سجادزاده، هاشمیان، قصابی، موسویان، وهابی، جلوانی، موذن و مومنی نسب از جمله اعضای این شورا هستند.

*****

جشنی به رنگ اصفهان با محوریت سازهای کوبه ای توسط گروه مهربانگ اجرا می شود.

به گزارش تابناک اصفهان، سرپرست گروه موسيقي مهربانگ با بيان اين مطلب به خبرنگار ایمنا، افزود: اين اجرا با محوريت سازهاي كوبه اي و يا به عبارت ديگر رنگ آميزي صوتي سازهاي كوبه اي، برگزار مي شود.

پژمان شيرازي، ادامه داد: گروه موسيقي مهربانگ با همراهي ۲ خواننده و ۸ نوازننده به اجراي موسيقي در هنرسراي خورشيد در هفته بزرگداشت اصفهان، خواهند پرداخت.

اين هنرمند موسيقي اظهار داشت: طلوع، بشارت اميد، آمد، شهاب راستين، تك نوازي دف و تنبك، عصيان، آزاد و رها، آواز نوا و جان مني از جمله قطعاتي هستند كه براي اجرا در نظر گرفته شده اند و همچنين جلال افشاري، غلامرضا اميني نيز در بخش آواز به هنرنمايي خواهند ژرداخت.

وی تصريح كرد: همان طور كه گفتم ساختار كار اين گروه بر سازهاي كوبي، ريتم و فرم آوازي پي ريزي شده است. فرم قطعاتي كه به اجرا در مي آيند تركيبي از آواز سنتي، خانقاهي و زورخانه اي است.

وي ادامه داد: مولانا، منوچهري دامغاني و سعدي از جمله شاعراني هستند كه اشعاری از آنها برای اجرا انتخاب شده است.

شيرازي تصريح كرد: در سال هاي گذشته استقبال مردم از برپايي موسيقي كوبه اي بسيار مطلوب بوده است و اميد مي رود كه اين بار نيز كنسرت موسيقي گروه مهربانگ مورد لطف و عنايت مردم قرار گيرند.

شايان ذكر است، کنسرت موسیقی گروه مهربانگ به مناسبت هفته بزرگداشت اصفهان روز سوم اردیبهشت ماه ساعت 20:30 در هنرسرای خورشید اصفهان بر صحنه می‌رود.

****

کارگاه آموزش گزارشگری برای کودکان توسط خانه کودک برگزار می شود.

مدیر این مرکز در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام این خبر گفت: آموزش مهارت گزارشگری به کودکان با هدف پرورش نیروهای گزارشگر در میان انها جهت استفاده در برنامه‌های مختلف شهری صداوسیما وسایر مراکز انجام می‌شود.

ابولقاسمی افزود: این کارگاه توسط " مستعان " ، یکی از مجریان صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش قدرت فن بیان و افزایش اعتماد به نفس برای حضور یافتن و صحبت کردن در میان جمعیت از اهداف دیگر این کارگاه آموزشی است.

گفتنی است؛ این کارگاه آموزشی از ابتدای اردیبهشت ماه در خانه کودک واقع در بوستان ملت، حد فاصل سی و سه پل و پل ابوذر برگزار می‌گردد و علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام تا پایان فروردین ماه با شماره تلفن ۳۶۲۷۵۰۴۰ تماس حاصل نمایند.

****

آثار نقاشی استاد محمدعلی حدت تا ۱۰ اردیبهشت برپاست.

این هنرمند در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه ۳۲ اثر نقاشی در تکنیک‌های مختلف آبرنگ، رنگ و روغن و گواش در معرض تماشای علاقمندان به هنر نقاشی قرار گرفته است.

این پیشکسوت هنر نقاشی در اصفهان در ادامه افزود: همچنین موضوع این آثار را سوژه‌های سنتی معماری ایرانی و فضاهای موجود در آن تشکیل داده است.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از ۲۹ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ماه در نگارخانه کوثر اصفهان، واقع در میدان امام (ره) پذیرای هنردوستان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار