طبق اعلام قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء(ص)، مؤسسات زیر مجموعه این قرارگاه و پیمانکاران عزم‌ خود را جزم کرده‌اند که احداث‌ آزادراه کنارگذر جنوبی تهران را با سرعت به پیش ببرند.
کد خبر: ۲۶۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 16 July 2016
اهمیت پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به قدری است که فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) شخصاً در سه ماه گذشته دو مرتبه در محل احداث قطعات این پروژه حاضر شده و خواستار تسریع در روند اجرای پروژه شده است.

بنابراین گزارش‌ سردار عباد اله عبدالهی در این‌باره می‌گوید: ‌وضعیت نسبت دوم تیرماه که اولین بازدید‌ از این پروژه در سال جاری بود، بسیار تغییر کرده است، حجم خاکبرداری و خاکریزی افزایش چشم‌گیری داشت.

فرمانده قرارگاه خاتم الأنبیاء (ص) گفت: مؤسسات زیر مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء(ص) و پیمانکاران عزم‌ را جزم کرده‌اند که احداث این آزادراه را با سرعت مضاعفی به پیش ببرند.

وی با اشاره به اینکه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران در 158 کیلومتر در چهار قطعه در حال ساخت است، گفت: این مسیر ‌آزادراهی‌چهار استان قزوین،‌ مرکزی، البرز و تهران را در بر دارد و به عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده کریدور ترانزیتی شرق - غرب از منطقه آبیک در حاشیه آزادراه کرج - قزوین شروع شده و به آزادراه قم - گرمسار در منطقه چرم‌شهر ‌متصل می‌شود.

بنابراین گزارش کلنگ احداث این آزادراه در اواخر فصل بهار سال گذشته به زمین زده شد و مقرر شد، در مدت زمان حدود چهار سال به اجرا برسد و طبق قرارداد، استهلاک سرمایه در مدت زمان حدود 20 سال از محل اخذ عوارض انجام خواهد شد.

این پروژه آزادراهی که در چهار جبهه کاری فعال است، چندین تقاطع غیرهمسطح دارد و آزادراه‌های زنجان ـ قزوین، ساوه ـ تهران، قم ـ تهران، قم ـ گرمسار و مسیر ماهدشت ـ اشتهارد محور قدیم ساوه ـ تهران و سه خط‌آهن را قطع می‌کند.

آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، سهم بسیاری در کاهش تعداد خودروهای ورودی به تهران، تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی در این کلان‌شهر و انتقال ترافیک استان‌‌های غربی و شمال غرب کشور به این آزادراه دارد.

آزادراه کنارگذر جنوبی تهران با سرمایه‌گذاری 70 درصدی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به عنوان پیمانکار و سرمایه‌گذار پروژه و سرمایه‌گذاری 30 درصدی دولت اجرا می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار