تابناک: تاثیراتی از جنس منفی. که در برخی گروه ها منجر به بروز مشکلات اجتماعی و اقتصادی مانند بیکاری و تعطیلی کسب و درآمد شده است.
کد خبر: ۲۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 21 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، استان اصفهان سالهاست که با مسائل زیست محیطی اعم از انواع آلودگی ها مانند آب، هوا و خاک و نیز موضوعاتی مانند تغییر اقلیم و همچنین از همه مهمتر خشکسالی دست و پنجه نرم می کند.

این مشکلات طی سالهای گذشته تمام بخش های استان از صنعت تا مصرف کنندگان خانگی و کشاورزی را با خود درگیر کرده است و تاثیرات خشکسالی در زندگی مردم، تولیدات صنعتگران و کشت و آبیاری کشاورزان به شدت تاثیرگذار بوده است. البته تاثیراتی از جنس منفی. که در برخی گروه ها مانند صنعت و کشاورزی منجر به بروز مشکلات اجتماعی و اقتصادی مانند بیکاری و تعطیلی کسب و درآمد شده است.

در بخش شرب نیز سختی تامین آب شرب مورد نیاز و در عین حال سالم دغدغه های خاص خود را برای مردم و هم مسئولان داشته و دارد.

امروز به گفته استاندار اصفهان، این استان واقع شده در قلب ایران، به هشتمین سال خشکسالی ورود پیدا کرد. ورودی نه چندان خوشایند برای مردم و استانی که در این شرایط تنها ناگزیر به صرفه جویی و کاهش مصارف خود میشوند.

البته ناگفته نماند که فرهنگ صرفه جویی هنوز آنچنان که باید در بین مردم نهادینه نشده است و گروه هایی مانند صنعتگران و کشاورزان در برخی مناطق و حوزه ها کمتر از مصرف کنندگان خارجی به این موضوع حیاتی اهتمام ورزیده اند.

اما این هشدار و خبر ناخوشایند زرگرپور از حاکم شدن هشتمین سال خشکسالی بر روزهای مردم این استان، تنها گزینه پیش پای صنعت، کشاورزی و شرب را "صرفه جویی" نشان می دهند.

به گفته استاندار اصفهان گرچه بارشها در سرشاخه های زاینده رود نسبت به بلندمدت کاهش نداشته است اما توزیع بارش ها در استان اصفهان یکسان نبوده است. به علاوه اینکه ذخیره پشت سد، ذخایر آبهای زیرزمینی و برنامه توزیع آب و شرایط حوضه آبریز نیز شرایط را برای ترسالی رقم
نزده است و با احتساب تمامی این موارد امسال هم به سال های خشکسالی اصفهان اضافه شد.

استاندار اصفهان با اعلام این خبر، همچنین در مورد افزایش خطر ریزگردها که ارتباط مستقیم و انکارنشدنی با خشکسالی اصفهان دارد، هشدار داده است و ابراز نگرانی کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار