برابر سیاست های مقرر در شهرداری ، یکی از رسالت های معاونت فرهنگی اجتماعی در مناطق، ارتقاء سطح فرهنگ اجتماعی شهروندان است که به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدامات لازم صورت گرفته و در صورت لزوم سیاست های متناسب ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 17 July 2016

مهندسعبدالرسول امامي مدیر منطقه 10 شهرداری، یکی ازاهداف اصلی معاونت فرهنگی – اجتماعی را تشکیل کارگروه اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود : با توجه به رسالت این معاونت که همان پیشگیری و ارائه راهکارهای عملی است، سعی داریم از ارگان ها و مسئولانی که در منطقه یا شهر موثر و صاحب نظر هستند و پتانسیل همکاری در این زمینه را دارند در جهت حل معضلات و آسیب های اجتماعی بهره جسته ، مشکلات شهر و شهروندان را برطرف و شهر زیبای خدا را به جایگاهی که همان آرمان شهر است برسانیم .
وی در ادامه عنوان کرد : اولین کارگروه منطقه ای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهر اصفهان به همت شهرداری منطقه 10 و با حضور دستگاه های مسئول و با محوریت "اعتیاد" شکل گرفته است.
وی افزود: در جهت حل این معضل و آسیب اجتماعی باید بپذیریم که اعتیاد یک بیماری است . آنگاه با این دید خواهیم توانست جهت پیشگیری و درمان فرد معتاد اقدامات لازم را به عمل آوریم .
مدیر منطقه 10 ادامه داد: اگرچه اعتیاد یک معضل اجتماعی است اما اگر با این مسئله به درستی برخورد شود، می توان در جهت پیشگیری و ساماندهی درمان فرد معتاد گام های موثر برداشت .در ضمن نباید شان وشخصیت فردمعتاد عنوان بیمار ، پایمال شود .
عبدالرسول امامی درادامه به پرسش خبرنگار ما که چرا کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در منطقه 10 با محوریت اعتیاد برگزار می شود اینگونه پاسخ داد:بنابر تحقیقات انجام شده مقرر شد متناسب با شرایط ، نحوه شکل گیری و آسیب های اجتماعي غالب برآن منطقه با همان موضوع در نظر گرفته شود. در منطقه 10 نیز به دلیل قرارگیری در حاشیه شهر و با توجه به اینکه دراین محلات آسیب های اجتماعی فراوانی وجود دارد ،اعتیاد به عنوان مادر و زاینده بسیاری از معضلات وآسیب های اجتماعی در نظر گرفته شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار