کد خبر: ۲۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 22 April 2015
مدیر کل محیط زیست استان البرز گفت: حل مشکلات زیست محیطی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست .
حسین محمدی، در گفتگو با ایسنا اظهارکرد: محیط زیست و منابع طبیعی از بی‌بدیل‌ترین موهبت‌های الهی به بشریت است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تشدید آلودگی‌‌های زیست محیطی ،هفته زمین پاک فرصت بسیار خوبی برای گسترش فعالیت‌های زیست محیطی وتلاش برای  عدم آلودگی بیشتر زمین است.
محمدی گفت : امروزه آلودگی آب‌ها، دفع غیربهداشتی زباله، استفاده بی‌رویه از سموم کشاورزی، کودهای شیمیایی و غیره عمده‌‌ترین معضلات زیست ‌محیطی هستند که باعث آلودگی زمین می‌شوند.
محمدی ادامه داد: این عوامل تهدیدی بسیار جدی برای سلامت تمامی ساکنان زمین است و باید همه برای نجات زندگی و زمین‌ دست به کار شوند؛ چرا که سلامت زمین با سلامت تمامی انسان‌ها مرتبط است.
وی یادآورشد: محیط زیست سالم جزو سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود که همه وظیفه دارند در حفاظت و نگهداری از این مواهب طبیعی کوشا باشند؛ چراکه سلامت جامعه در گرو حفاظت از محیط زیست است.
وی با شاره به نقش مردم در حل آلودگی‌های زیست محیطی گفت: کلید اصلی حل معضل آلودگی هوا ، آب و خاک در دستان شهروندان است و دستیابی به شهری سالم و پاک، تنها با مشارکت فعال مردم در حفظ محیط زیست میسر می‌شود.
مدیر کل محیط زیست استان البرز افزود: به طور حتم با افزایش آگاهی اجتماعی و توانمند سازی شهروندان ، رفتارهای زیست محیطی بهبود پیدا کرده و ارتقا می‌یابد بنابراین در وهله اول باید سطح آگاهی شهروندان و مسوولان را بالا ببریم.
محمدی گفت:  ادارات محیط زیست استان به مناسبت هفته زمین پاک برنامه‌های ویژه‌ای دارند که این برنامه‌ها با هدف  آشتی دادن مردم به ویژه کودکان به محیط زیست برگزار می‌شود .
وی درپایان افزود: مهربانی با محیط زیست صرفا نباید به روز و یا هفته خاصی درسال محدود شود و باید درطول سال و به طور مستمر ادامه داشته باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار