تورهای گردشگری به گچسر اعزام می‌شوند
در حال حاضر جشنواره لاله‌های البرز به عنوان یکی از شاخصه‌های گردشگری مهم این استان به شمار می‌آید و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که امسال حداقل 100 هزار نفر از این جشنواره بازدید می‌کنند.
کد خبر: ۲۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 22 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: باغ لاله‌ها مجموعه‌ای یک هکتاری است که در بخش آسارای استان البرز و در کیلومتر ۵۴ جاده کرج چالوس و در نزدیکی به پیست اسکی دیزین قرار دارد.
این باغ دارای انواع مختلفی از گونه‌های لاله جهان است و در سال ۱۳۶۰ احداث گردید و همه ساله در اردیبهشت ماه تعداد کثیری از گردشگران داخلی و خارجی از آن بازدید می‌کنند.
باغ لاله‌ها از حدود ۵۰ سال پیش تحت کشت انواع گل و گیاه قرار داشته، اما از سال ۱۳۶۰ صرفاً به تولید لاله و نمایش آن به صورت عمومی اختصاص دارد.
از زمان تاسیس این باغ به اسامی متعددی نامیده شد از جمله نام‌های این باغ می‌توان به باغ لاله، باغ لاله‌ها، باغ لاله‌های گچسر، باغ لاله‌های کرج، باغ لاله‌های البرز اشاره کرد.
در حال حاضر جشنواره لاله‌های استان البرز به عنوان یکی از شاخصه‌های گردشگری مهم این استان به شمار می‌آید.
با توجه به در پیش بودن اردیبهشت ماه و زمان برگزاری این جشنواره، معاون گردشگری میراث فرهنگی استان البرز از برگزاری تور بازدید از باغ لاله‌های گچسر خبر داده است.
احمد ترکاشوند می‌گوید: با توجه به گرم شدن سریع هوا، جشنواره لاله‌های گچسر امسال زودتر از سال‌های گذشته آغاز به کار می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس اولین تور بازدید از باغ لاله‌های گچسر 12 اردیبهشت برگزار می‌شود .
ترکاشوند افزود: برگزاری  این تورهای گردشگری 10 روزه بوده  و تا 22 اردیبهشت ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: درمجموع 30موسسه توریستی اعلام آمادگی کرده‌اند که در ایام برگزاری جشتواره لاله‌ها جابه جایی گردشگران و خدمات‌رسانی به آنها را به عهده بگیرند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان البرز ابراز کرد: طبق برنامه پیش‌بینی شده، روزانه چهار تور، گردشگران  را برای بازدید از باغ لاله‌ها به روستای گرماب شهرستان گچسر انتقال دهند.
ترکاشوند یادآور شد: به منظور برگزاری هرچه بهتر جشنواره باغ لاله‌ها، جلسات متعددی با ادارات ذیربط اعم از اداره راه جهت پاکسازی جاده و پارکینگ، استقرار نیروهای کلانتریها و پلیس راه به منظور برقراری امنیت برگزار خواهد شد.
وی در پایان گفت: با توجه به تجربیات سال های گذشته، پیش بینی می‌شود امسال بیش از صد هزار نفر از باغ لاله‌ها بازدید کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار