دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم گفت: استان‌ها و شهرستان‌های غیر برخوردار از اشتغال بسته‌های حمایتی و تشویقی می‌گیرند.
کد خبر: ۲۶۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 18 July 2016

محمد فیضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور اعاده از شورای نگهبان در جلسات فشرده کمیسیون برنامه و بودجه بررسی و به صحن مجلس ارجاع شد.

وی افزود: لایحه تقدیمی دولت دارای 50 ماده است که در مجلس نهم 70 ماده دیگر به آن افزوده شده بود.

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم گفت: استان‌ها و شهرستان‌های غیربرخوردار از اشتغال از بسته‌های حمایتی و تشویقی بهره‌مند می‌شوند.

فیضی بیان کرد: استان‌ها و شهرستان‌های غیربرخوردار از اشتغال از بسته‌های حمایتی و تشویقی بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: ایرادی که شورای نگهبان به این لایحه وارد کرده بود این بود که با این کار لایحه ماهیت خود را از دست داده و بدون اینکه به محتوای لایحه توجه شود به مجلس بازگردانده بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم مواد یک تا 50، دولت ابقاء شده و مواد الحاقی تعدیل شده است به طوری که بعضی از مواد حذف، بعضی از مواد به مواد دیگر ادغام شد و بسیاری از مواد لایحه در صحن مجلس تصویب و قسمتی از آن به جلسه دیگر موکول شد.

فیضی اظهار کرد: از مواد قابل توجه این لایحه، توجه به افزایش توان دفاعی، خدمات‌رسانی به ایثارگران، تامین منابع مالی پایدار برای توسعه زیر ساخت و ناوگان حمل و نقل و تجهیز صندوق توسعه حمل و نقل بود.

وی ادامه داد: با هدف توسعه متوازن منطقه‌ای و به نیت تشویق سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی، شهرستان‌هایی که نرخ بیکاری آنها بیشتر از نرخ بیکاری کشور است به عنوان مناطق غیربرخوردار از اشتغال تعریف شد.

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم عنوان کرد: دولت موظف شد برای اشتغال مشوق‌های لازم را تدارک ببیند و اعتبارات لازم را در لوایح بودجه سالانه منظور کند.

فیضی افزود: معافیت مالیاتی مناطق غیربرخوردار از اشتغال دقیقا معادل معافیت‌های منظور شده در مناطق آزاد تجاری خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود گفت: قرار شد مابقی مواد الحاقی در اولین جلسه علنی مورد بررسی قرار گرفته و به شورای نگهبان ارجاع داده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار