تابناک: آیین سالروز سی و پنجمین سال درگذشت سهراب سپهری شاعر پرآوازه کشور عصر سه شنبه بر مزارش در جوار سلطانعلی بن محمدباقر (ع) در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵ 22 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، همزمان با سالروز درگذشت شاعر آب و آیینه و نقاش چیره دست معاصر کشور دوستداران سهراب سپهری بر سر مزارش حاضر شده و با قرائت فاتحه و خواندن اشعاری از وی، یادش را گرامی داشتند.

همچنین در چنین روزی گروه های دانشجویی و دانش آموزی از شهرهای مختلف کشور خود را به مشهد اردهال رسانده و سی و پنجمین سال درگذشت این هنرمند و شاعر کاشانی را پاس داشتند.

با توجه به تغییر پنجمین سنگ مزار سهراب سپهری که در مهرماه پارسال صورت گرفت، دوستداران سهراب نسبت به پاک شدن نوشته های روی سنگ قبر گله مند بوده و خواستار اصلاح اشتباهات ترجمه شده حکاکی روی سنگ قبر سهراب سپهری که بصورت انگلیسی و عربی به نگارش درآمده بود، شدند.

سهراب سپهری در پانزدهم مهرماه سال 1307 چشم به جهان گشود.

وی علاقه وافری به زادگاه خود داشت و حتی پس از سالها سیر و سیاحت در کشورهای مختلف دوباره به کاشان بازگشت و بیشتر وقت خود را در گلستانه که در جوار مرقد بارگاه ملکوتی سلطانعلی ابن امام محمدباقر(ع) در اردهال است، گذراند.

مرگ رنگ، زندگی خوابها، آوار آفتاب، شرق اندوه، صدای پای آب، مسافر، حجم سبز، ما هیچ، ما نگاه که در قالب 'هشت کتاب' گردآوری شده از جمله آثار ماندگار این شاعر است.

سهراب سپهری در غروب اولین روز اردیبهشت ماه 1359 در بیمارستان پارس تهران بدلیل ابتلا به بیماری سرطان خون درگذشت.

صحن امامزاده سلطانعلی ابن امام محمدباقر(ع) در مشهد اردهال کاشان میزبان ابدی سهراب است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار