مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: با برگزاری برنامه های کیفی و محتوایی در روز قزوین معرفی بازی چوگان به عنوان بازی بانشاط و اصیل در برنامه های امسال پیش بینی شده است.
کد خبر: ۲۶۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷ 18 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، جواد حضرتی در جلسه هماهنگی روز قزوین که  ظهر دوشنبه در دفتر معاونت عمرانی استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در برنامه های روز قزوین باید توازن و اولویت ها در نظر گرفته شود.

وی افزود: فراوانی برنامه ها می تواند توان مجموعه همکاران را بگیرد و ما را از محتوا دور کند لذا می توانیم برخی برنامه ها را در طول سال توزیع کرده و برگزار کنیم تا از مسائل مهم باز نمانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: در روز قزوین معمولا بیشتر آثاری معرفی می شود که در اختیار شهرداری است و بنایی مانند مسجد جامع با قدمت ۱۳۰۰ ساله کم رنگ است لذا پیشنهاد می کنیم در معرفی استان به همه آثاری که هویت تاریخی دارد و بیانگر پیشینه این دیار است توجه شود.

وی تصریح کرد: در کنار مطرح شدن جایگاه قزوین در هنر خوشنویسی به نظر می رسد ظرفیت های دیگری هم داریم که می تواند مورد توجه قرار گرفته و برند سازی شود.

چوگان را در سطح ملی و بین المللی مطرح کنیم

حضرتی گفت: چوگان از ظرفیت های ملی و جهانی است که می تواند در روز قزوین مطرح شود و اگر بعدها بتوانیم این رشته را در فهرست جهانی ثبت کنیم قادر خواهیم بود جایگاه خوبی برای استان بدست آوریم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال گذشته از رشته چوگان غفلت شد و ضرر کردیم اما امسال امیدواریم با گنجاندن این ورزش ایرانی از این فرصت برای احیاء یک رشته ایرانی و باستانی به خوبی استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین تصریح کرد: با همکاری فدراسیون قرار است مسابقه دوستان چوگان بین تیمهای قزوین و تاجیکستان برگزار شود که می تواند برای مردم جذاب باشد.

میراث فرهنگی آماده همکاری در روز قزوین

حضرتی در ادامه یادآورشد: اداره میراث فرهنگی برای همکاری در برگزاری روز قزوین با شهرداری آمادگی کامل دارد و همه ظرفیت های تاریخی استان را برای اجرای برنامه ها در اختیار قرار  می دهد.

در ادامه فاطمه اشدری عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر اتفاقات خوبی در قزوین رخ داده و به تدریج شاهد معرفی استان در کشور هستیم.

وی گفت: اجرای تبلیغات شهری با خط نستعلیق، توجه به شعار هفته قزوین در مکاتبات اداری، برگزاری مسابقه برای هنرمندان بویژه خوشنویسان، می تواند در برنامه ها لحاظ شود.

ظرفیت رسانه ها در اطلاع رسانی استفاده شود

اشدری گفت: باید از ظرفیت همه رسانه های تصویری، مکتوب و مجازی برای اطلاع رسانی و معرفی قزوین به خوبی استفاده کنیم و برای ایجاد عدالت بهتر است برای همه کسانی که در این عرصه فعالیت کرده و در معرفی قزوین موفق عمل می کنند پاداشی نیز در نظر گرفته شود.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه گل و گیاه، راه اندازی باغ موزه گیاهان سنتی، تجلیل از معتمدان و افراد قدیمی قزوین، اجرای بازی های بومی و محلی در محلات قزوین از کارهایی است که می تواند به مشارکت مردم و جلب رضایت آنها در مراسم روز قزوین کمک کند.

وی اضافه کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم تا همه مردم احساس مشارکت کنند و از حضور در برنامه نیز لذت ببرند و راضی شوند و این رویداد برای آنها نیز مهم جلوه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار