کد خبر: ۲۶۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 20 July 2016


فرماندار شهرستان نظرآباد از اجرای طرح‌های ویژه برای تامین آب شرب بهداشتی در تابستان امسال خبر داد.

حجت‌الله صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نظرآباد اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که مردم در سال‌های گذشته همواره با آن روبه‌رو بودند، کمبود و بحران آب به ویژه در بخشی از مناطق این شهرستان است.

وی افزود: البته بحران کمبود آب مربوط به شهرستان نظرآباد و یا استان البرز نیست و این معضل سال‌ها است که بسیاری از کشورهای جهان را رنج می‌دهد.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان نظرآباد تصریح کرد: طی یک دهه اخیر با کاهش چشم‌گیر نزولات آسمانی و بارش برف و باران روبه‌رو بودیم، البته در زمستان گذشته و بهار امسال بخش کوچکی از این امر جبران شده که نمی‌تواند کل مشکل را برطرف کند.

صادقی در پاسخ به این پرسش که چه تمهیداتی برای تامین آب شرب در شهرستان نظرآباد برای فصل تابستان پیش‌بینی شده است، گفت: کارهایی که در این حوزه انجام دادیم مربوط به فصل خاصی نمی‌شود و تلاش داریم که طرح‌های زیربنایی و ویژه‌ای را اجرا کنیم.

وی بیان داشت: بخشی از این طرح‌ها تاکنون با تلاش دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی محقق شده است.

فرماندار نظرآباد افزود: این بخش مربوط به برخورد قاطع و قانونی با چاه‌های غیر مجاز است که در ماه‌های اخیر تعدادی از این چاه‌ها شناسایی و ضمن برخورد با مالکان آن، تخریب شده است.

صادقی گفت: متاسفانه عده‌ای برای آبیاری باغ‌ها و حتی برای استفاده شخصی اقدام به حفر چاه کرده‌اند که این چاه‌ها ضمن تخریب منابع زیرزمینی، آسیب جدی به طرح‌های مربوط به تامین آب شرب مردم وارد کرده است.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر برای تامین نیاز شهروندان تعدادی حلقه چاه جدید با طی کردن مراحل قانونی از سوی دستگاه‌های اجرایی مسؤول حفر شده است.

فرماندار شهرستان نظرآباد تصریح کرد: البته تمام این طرح‌های ویژه اگر با همکاری و همراهی مردم همراه نباشد، به نتیجه مطلوب و کامل نمی‌رسد.

صادقی در پایان ضمن درخواست از شهروندان برای رعایت الگوهای مصرف، از آنها خواست تا در صورت مشاهده چاه‌های غیرمجاز، مسؤولان را در جریان امر قرار دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار