نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است سهم دادن به زنان،‌ اقوام و اصناف باعث تغییرات در هیات رئیسه دائم فراکسیون امید نسبت به هیات رئیسه موقت شد.
کد خبر: ۲۶۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 22 July 2016
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است سهم دادن به زنان،‌ اقوام و اصناف باعث تغییرات در هیات رئیسه دائم فراکسیون امید نسبت به هیات رئیسه موقت شد.

به گزارش تیک، حجت الاسلام احمد مازنی  درباره انتقادات به هیات رئیسه موقت فراکسیون امید مانند تهرانیزه و مردانه بودن و تاثیر آن بر انتخابات هیات رئیسه دائم اظهار کرد: انتخابات هیات رئیسه موقت فراکسیون امید در فضایی برگزار شده بود که نمایندگان آشنایی کمتری نسبت به یکدیگر و همچنین آشنایی کمتری به تاثیرگذاری یک فراکسیون و نقش هیات رئیسه آن داشتند. از همین رو در آن زمان چهره‌های شناخته شده‌تر انتخاب شدند که بیشتر آنها تهرانی بودند.

وی ادامه داد: اینکه خانم‌ها رای نیاورده بودند به این علت نبود که اعضای فراکسیون نمی‌خواستند به خانم‌ها رای دهند،‌ بلکه به این دلیل بود که تعداد خانم‌های کاندیدا زیاد بود. آنها سه نفر بودند. هر آقایی در لیست خودش نام یک خانم را می‌نوشت اما آرا تقسیم شد.

مازنی که در هیات رئیسه موقت حضور داشت اما نتوانست به هیات رئیسه دائم راه پیدا کند، ادامه داد: در همان زمان بیشتر اعضای هیات رئیسه اعتقاد داشتند که منتخبان از این فراگیرتر باشند اما من چنین اعتقادی ندارم که هیات رئیسه را بین اقوام و جنسیت‌ها و صنف‌ها تقسیم شود.

عضو فراکسیون امید توضیح داد: دلیلم این است که هیات رئیسه مغز متفکر فراکسیون است باید افرادی در آن حضور داشته باشند که اولا التزام تشکیلاتی بالایی داشته باشند. اگر در جمع مجمع عمومی یا شورای مرکزی یا هیات رئیسه مصوبه ای داشته باشد و یکی از اعضای هیات رئیسه با آن مخالف باشد، بتواند حتی بهتر از دیگران از آن مصوبه دفاع کند. یعنی همیت و تعصب تشکیلاتی داشته باشد. دوم اینکه به لحاظ علمی و توانمندی سیاسی از ظرفیت بالایی برخوردار باشد چراکه باید جمعی را در بالاترین سطوح در کشور رهبری کند وسوم اینکه انعطاف لازم را داشته باشد تا اگر لازم شد از برخی معیارها و برنامه‌های خودش عدول کرده و برای مصالح بالاتر بتواند ائتلاف یا لابی کند. بتواند تصمیم بهنگامی بگیرد مانند تصمیمی که هیات رئیسه قبلی برای حقوقدان‌های شورای نگهبان یا هیات رئیسه مجلس گرفته بود.

مازنی اظهار کرد: در انتخابات هیات رئیسه دائم تا حدی نگاه‌ها، نگاه‌های قومی بود و می‌خواستند فراگیر باشند و حتما از اقوام مختلف حضور داشته باشند و حتما خانمی عضو آن باشد البته نتیجه الزاما به این معنا نیست که الزاماتی که گفتم تحقق پیدا نکرده باشد. شکر خدا جمعی انتخاب شده اند که در عین فراگیری،‌ شایستگی‌های لازم را هم دارند.

وی حاضر نشد کارآمدی این دوهیات رئیسه را با هم مقایسه کند و گفت:‌ فکر می‌کنم دست‌کم به مدت زمان هیات رئیسه موقت،  هیات رئیسه دائم نیز کار بکند و دست آخر عملکرد‌هایشان را مقایسه کنیم اما پیش‌بینی می‌کنم هیات رئیسه موفقی باشد.

مازنی درباره ورود فراکسیون امید به انتخابات 96 نیز گفت: موضوعی در فراکسیون طرح نشده است. البته آقای عارف به صورت سیاست کلی مطرح کردند تا طوری برنامه ریزی کنیم که در انتخابات 96 تاثیرگذار باشیم اما هنوز وارد جزئیات نشده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار