تابناک: مدیرعامل انجمن خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره (س) از اعلام ویژه برنامه های هفته نقص ایمنی اولیه خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ 22 April 2015

مدیرعامل انجمن خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره (س) از اعلام ویژه برنامه های هفته نقص ایمنی اولیه خبر داد.

به گزارش تابناک اصفهان، سید محمد باقر حجازی با بیان این مطلب گفت: هفته جهانی نقص ایمنی اولیه از دوم الی نهم اردیبهشت ماه ،22الی 29 اپریل است و انجمن خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی اولیه برنامه های ویژه ای در نظر گرفته است.

اهداف در نظر گرفته شده عبارتند از ارتقائ سطح اگاهی و شناسائی بیماری نقص ایمنی ،تشخیص به موقع بیماری ،و به کارگیری درمان های موثر

وی افزود: در حال حاضر بسياري از بیماری نقص ایمنی اولیه برای تعداد زيادي از پزشکان ناشناخته است که در این حوزه سمیناری آموزشی برای جامعه پزشکان برگزار کردیم و این در حالی است که عدم آگاهی عامه مردم از این بیماری سبب شده که بسیاری از بیماران پس از گذشت دو یا سه دهه از عمر خود نسبت به بیماری خود مطلع شوند.
مدیرعامل انجمن خیریه صدیقه طاهره (س) خاطرنشان کرد: در صورتی‌که بیماری نقص ایمنی اولیه در رده بیماران خاص قرار گیرد و دولت در طرح تحول سلامت سرمایه گذاری جدی برای پیشگیری و درمان این بیماران قرار دهند می توان از شیوع جدی این بیماری جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: کارناوال آشنایی با بیماری نقص ایمنی در میادین شهر توسط یکدستگاه اتوبوس واحدسه شنبه 01/02/94 از ساعت 12 تا20، چهارشنبه و پنجشنبه 2و3 اردیبهشت ماه حضور در غرفه سیتی سنتر اصفهان، جمعه 04/02/94 ، حضور در جاده سلامت ناژوان (اطلاع رسانی و غربالگری)، سه شنبه 08/02/94 حضور در برنامه کیمیای سلامت سیمای مرکز اصفهان،-اطلاع رسانی از طریق واحد خبر صداو سیما ، مطبوعات و خبرگزاریها،-تدارک برنامه های شاد و سرگرم کننده جهت بیماران خردسال و نوجوان،-نصب بنرهای اطلاع رسانی در ورودی دربهای دانشگاه و مرکز پزشکی الزهرا(س) از جمله ویژه برنامه های هفته نقص ایمنی اولیه است.

سید محمد باقر حجازی تصریح کرد: عدم آگاهی پزشکان و حتی عامه مردم سبب شده که در بسیاری از موارد این بیماری درست تشخیص داده نشود و در عمده موارد به هنگام بروز یک عفونت با یک بیماری عفونی اشتباه بگیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :