مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار از خسارت 980 میلیونی سرمازدگی به باغات بهار خبر داد.
کد خبر: ۲۶۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 28 July 2016
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار از خسارت 980 میلیونی سرمازدگی به باغات بهار خبر داد.

به گزارش ایسنا، هوشنگ کرمی، اظهار کرد: بیشترین خسارت وارده به محصولات باغی در سال گذشته ناشی از سرمازدگی به درختان گردو، بادام و زرآلو بوده است.

وی با بیان اینکه محصولات باغی در حال برداشت شهرستان بهار سیب، آلو، هلو،شلیل ‌و انگور است، خاطرنشان کرد: محصولات باغی چون گردو، بادام و سیب‌های پاییزی نیز در فصل پاییز برداشت می‌شوند.

وی سطح زیرکشت این محصولات را 5700 هکتار اعلام کرد و گفت: نزدیک به 5000  هکتار به سن بازدهی رسیده و مابقی به صورت نهال است که در حال حاضر از آنها برداشتی انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از 40 هزار تن محصول از این سطوح برداشت می‌شود که بیشتر این مقدار مربوط به محصولات پاییزی است.

کریمی با اشاره به تمام شدن برداشت زردآلو از باغات شهرستان بهار عنوان کرد: بیشترین محصولات در حال برداشت از باغات شهرستان شلیل و هلو است.

وی بیشترین خسارت وارده به محصولات باغی در سال گذشته را مربوط به سرمازدگی درختان دانست و اعلام کرد: بیشترین خسارت به درختان گردو، بادام و زردآلو باسطحی به مساحت 2400 هکتار بوده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت محصولات انگور و سیب در سال گذشته با 5 درصد افزایش همراه بوده است، افزود: سال گذشته در این بخش 1700 تن کاهش محصول داشتیم که ارزش ریالی این خسارت از 9 میلیارد و 800میلیون برآورد شده است.

کرمی در زمینه تولید عسل نیز گفت: سال گذشته 126 نفر بهره‌بردار در این حوزه فعالیت داشته‌اند و تعداد کندوهای پرورش عسل 5560 فروند بوده است که پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت عسل در سال‌جاری بیشتر از پارسال شود.

کرمی در خصوص پرورش قارچ در این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته بیش از 1200 تن قارچ در این شهرستان تولید شد که 5 واحد تولیدکننده آن صنعتی و مابقی تولیدکنندگان خانگی بودند و پیش‌بینی می‌شود امسال میزان برداشت قارچ مشابه پارسال باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار