کد خبر: ۲۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 23 April 2015
 بخشداربلده نور دراختیار نداشتن امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای ترمیم سردهنه ها وانهار کشاورزی تخریب شده براثرسیل را جزو دغدغه و از مهم ترین مشکلات کشاورزان دراین بخش سیلزده دانست.

محمدرضا رودگر روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا T گفت : هم اینک وضعیت به گونه ای است که بیشتر سردهنه های کشاورزی دراین منطقه خراب شده و کشاورزان برای آبدهی زمین های زراعی و باغی در این ایام که فصل شخم و شیار است ، با مشکل مواجه شده اند.

وی افزود : درزمان حاضر چنین وضعیتی نگرانی بیشتر کشاورزان که درآمدی جز از راه کشاورزی و دامداری دراین بخش را ندارند به همراه داشته و نهادهای متولی از جمله شرکت آب منطقه ای و امور آب باید برای رفع این نگرانی ها و مشکلات چاره اندیشی کنند.

وی اظهارداشت : اکنون به علت بسته بودن جاده هراز امکان حمل ماشین آلات سنگین نظیر بیل مکانیکی و گریدر

از طریق خودروهای سنگین (کفی ) ممکن نیست و همین عامل سبب شده تا بیشتر خرابی های ناشی از سیل برجای بماند.

بخشداربلده گفت : با وعده های داده شده از سوی مسوولان ذیربط امیدوارم که به زودی با بازگشایی جاده هراز شاهد حمل دوباره ماشین آلات سنگین برای مرمت بخش های آسیب دیده بویژه در حوزه کشاورزی دراین منطقه باشیم.

رودگر  افزود :اکنون تعدادی از ماشین آلات سنگین برای بهبود وضعیت جاده دوآب به بلده و لایروبی رودخانه حاشیه آن در این منطقه فعالیت دارند و راه ارتباطی تمامی روستاهای خسارت دیده نیز باز شده است.

سیلی که بیست و سوم ماه فروردین سال جاری در مناطق غربی مازندران از جمله دوهزار تنکابن ، کجور نوشهر ، کلاردشت ، مرزن آباد چالوس ، بلده نور و نیز شهرستان های سوادکوه و محمود آباد جاری شد ، حدود هزار میلیارد ریال به زیرساخت های این مناطق بویژه در حوزه کشاورزی و راه خسارت های جبران ناپذیری وارد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار