رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام؛
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: تحقق سندتوسعه استان نیازمند تزریق اعتبارات است.
کد خبر: ۲۶۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 28 July 2016
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: تحقق سندتوسعه استان نیازمند تزریق اعتبارات است.

به گزارش تابناک ایلام
؛سید اسکندر صیدایی با اشاره به رویکرد برنامه ششم توسعه کشور مهمترین محور این چشم انداز را آمایش سرزمین، تعاول و توازن منطقه ای عنوان کرد که در این برنامه علاوه بر ابعاد ملی، بخشی و فرا بخشی بعد استانی نیز لحاظ شده است.

وی افزود: سند توسعه استان ایلام با لحاظ کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی و استفاده از تشکل های تخصصی و مردمی و ظرفیت شوراها تدوین شده و تلاش شده از نظرات کارشناسان ، اساتید دانشگاهی و صاحبنظران استفاده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام تاکید کرد: نگاه واقع بینانه ای در تدوین این سند با بررسی روند گذشته، نارسایی ها و و موانع توسعه، راه های برون رفت از وضعیت کنونی و با پرهیز از کلی گویی و اعداد کمی صورت گرفته و برنامه های بخشی و اسناد بالادستی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

صیدایی ادامه داد: چشم انداز استان در حوزه های صنعت، کشاورزی، محیط زیست و آب و خاک در سند توسعه پنج ساله استان به منظور تعریف طرح های جدید مشخص شده تا شاهد اثرگذاری آنها در زندگی مردم باشیم.

وی یادآور شد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته به منظور تحقق اهداف سند توسعه استان سالیانه باید حداقل 20 درصد به میزان اعتبارات ایلام افزوده شود و در زمان هایی که شرایط اقتصادی و منابع درآمدی کشور افزایش یابد به منظور سرعت بخشی در اجرای برنامه ها این میزان اعتبار به تناوب افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام اضافه کرد: معتقدیم با توجه به ظرفیت های استان در حوزه های انرژی، کشاورزی و وجود نیروی انسانی تحصیل کرده ایلام آماده و مهیای حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت است و اگر بتوانیم اهداف سند توسعه پنج ساله استان را محقق کنیم شاهد جهشی قابل توجه در کم کردن غبار محرومیت و ایجاد زیرساخت های توسعه ای در ایلام خواهیم بود.

صیدایی یکی از مزیت های استان را وجود مرز بین المللی مهران دانست و گفت: فعالیت در این نقطه مرزی هم اکنون با 20 درصد ظرفیت انجام می شود که در صورت ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی تردد کامیون های حامل بار از این مرز که در شرایط کنونی حدود یک هزار و 200 عدد است، می تواند به چندین برابر افزایش یابد.

وی همچنین در خصوص پیگیری اتصال استان به شبکه راه آهن اظهار کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه تمامی استان ها باید به شبکه ریلی متصل شوند و پیش بینی های لازم برای اتصال ایلام از مسیر تهران، همدان، کرمانشاه و اسلام آباد غرب صورت گرفته و امیدواریم با تزریق اعتبار مناسب شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح ملی باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: فضای جهانی پس از توافق برجام برای رونق اقتصادی در کشور مهیا شده و در استان نیز بسترهای لازم به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم است و پیش بینی می کنیم با توجه به مزیت های ایلام در بخش های نفت و گاز ، آب و خاک و کشاورزی تحولی بزرگی در ایلام را شاهد باشیم./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار