معاون آموزشی نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۳۴ هزار نفر بی‌سواد بر اساس سرشماری سال ۹۰ در استان بوشهر وجود دارد.
کد خبر: ۲۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 23 April 2015
تابناک بوشهر: بهرام بهنام‌نیا صبح پنجشنبه در نشست با مسئولان بسیج سازندگی استان بوشهر اظهار داشت: گام‌های بسیار بلندی در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان بوشهر صورت گرفته است و تلاش داریم تا آمار بی سوادان استان به صفر برسد.

بهنام‌نیا در ادامه خاطرنشان ساخت: امید است که با توافق انجام شده با بسیج سازندگی، بی‌سوادی در استان و نقاط محروم آن به حداقل رسیده و شاهد گسترش فرهنگ سوادآموزی باشیم.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بسیج و نهضت سوادآموزی هر دو به دستور معمار و بنیانگذار انقلاب اسلامی امام(ره) تشکیل شده و هر جا که بسیج پا گذاشته موفقیت‌های خوبی در آن کار حاصل شده است.

وی ضمن اشاره به آمار بی سوادان جامعه اظهار داشت: تا پایان برنامه پنجم ما باید آمار بی‌سوادی را به صفر برسانیم و این جز با  عزم و اراده‌ای وسیع و روحیه‌ای جهادی محقق نخواهد شد.

بهنام‌نیا به قرارداد منعقد شده با سازمان بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: در این همکاری آموزشی، روند کلاس‌گذاری تغییر یافته است و آموزش سوادآموز محدود به مکان و زمان نیست، یعنی آموزش دهنده در هر مکان، منزل، محل کار، مسجد و ... می تواند فرد سوادآموز را آموزش دهد و ما زمان و مکانی برای آموزش فرد را قائل نشده ایم.

هدایت و ترغیب اقشار و متخصصین بسیج به اجرای سوادآموزی از مهمترین موضوعات مورد بحث در این نشست بود و توافقاتی برای همکاری بسیج سازندگی با نهضت سوادآموزی برای ریشه کنی بی‌سوادی در استان بوشهر صورت گرفت.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار