مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: بهره مندی از توانمندیهای زنان در صحنه های مدیریتی موجب پیشرفت جامعه می شود.
کد خبر: ۲۶۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 28 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مریم بیدخام ظهر پنجشنبه در نشستی که با حضور حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مشاوران امور بانوان دستگاههای اجرایی و جمعی از زنان فعال و فرهیخته استان در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد اظهار کرد: زنان باتجربه، فرهیخته و متخصص در جامعه ما کم نیستند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز عرصه برای حضور مناسب زنان در صحنه های مختلف اجتماعی فراهم شد تا توانمندی های خود را از قوه به فعل درآورند و در توسعه کشور به بهترین شکل سهیم باشند.

مشاور استاندار با تاکید بر اهمیت توجه به سلامت زنان بیان کرد: با توجه به ضرورت توجه به سلامت زنان و تاثیر آن در سلامت خانواده و جامعه گفت: برای ارتقای سلامت زنان  در کارگروه بانوان و خانواده طرح صبا و سما اجرایی شده است که بر اساس این طرح مردان و زنان کارمند می توانند در قالب یک ماموریت ۳ ساعته به مراکز درمانی برای تشکیل پرونده سلامت مراجعه کنند.

وی بیان کرد: سلامت زنان باعث تضمین سلامتی و شادابی اعضای خانواده و در نهایت سلامت جامعه خواهد شد که توصیه می شود مدیران به این امر مهم توجه کافی را داشته باشند.

وی بر ضرورت الگو پذیری بانوان مسلمان و ایرانی بیان کرد و ادامه داد: زنان مسلمان و ایرانی با تاسی از سیره و روش زندگی فردی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه معصومه نیازی به الگو پذیری در خارج مرزها ندارند و با الگوپذیری از این بزرگواران می توانند الگوی زندگی فردی و اجتماعی خود را ترسیم کنند.

وی ادامه داد:زنان ما با وقار، متانت، تقوا و رعایت عفاف و حجاب می توانند در صحنه های مختلف حضور داشته باشند و به عنوان یک زن مسلمان و ایرانی در پیشرفت کشور سهیم باشند.

بیدخام ادامه داد:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد این امر هستیم که زنان و دختران ما در رشته های دانشگاهی از مردان پیشی گرفته اندولی هنوز شاهد حضور کمرنگ آن ها در مسئولیت های مدیریتی هستیم. با توجه به اینکه بهره مندی از توانمندی، تخصص و قابلیت این قشر تاثیرگذار در پیشرفت کشور بسیار تاثیرگذار است و با حضور زنان نیز در مجلس باعث می شود قوانینی که منجر به تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد نیز به تصویب برسد.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده از مشاوران امور بانوان دستگاههای اجرایی خواست تا برنامه های پیشنهادی مناسب خود را در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی احصا کنند و قبل از اجرایی شدن  به دفتر بانوان استانداری ارائه دهند.

بیدخام افزود: دفتر امور بانوان و خانواده از زنان فرهیخته، صاحب نظر و توانمند استقبال می کند تا ایده های خود را در راستای تقویت جایگاه زنان، تحکیم بنیان خانواده و کاهش معضلات اجتماعی در میان بگذارند.

وی افزود: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند که این امر بیانگر نقش بسیار موثر و ارزنده ی آنها در خانواده و اجتماع است.

شهلا عطایی رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: اطلاع مردان از حقوق زنان در جامعه امر مهمی است و باید در این راه تلاش کرد و دختران و پسران را از زمان تحصیل باید با آموزشهای صحیح و حقوق متقابل زن و مرد آشنا سازیم.

زیرساخت دوچرخه سواری بانوان درشهر را فراهم می کنیم

وی افزود: مشکل امروز بانوان دوچرخه سواری در فضای عمومی نیست و حل مشکلات زنان طلاق، زنان معتاد، زنان تن فروش و زنانیکه با مشکلات روحی و جسمی مواجه اند مهمتر است.

عطایی با بیان اینکه بانوان برای موفقیت در عرصه سیاسی و اجتماعی باید باورپذیر و ریسک پذیر باشند گفت: رسیدن به هدف آرمانی که زنان درشرایط ایده آل، به حقوق و جایگاه اصلی خود دست یافته باشند و در منزل بدون هیچ دغدغه به تربیت نسل فردا مشغول باشند، مهمترین ُحسن و مزیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار