رئیس جهاد کشاورزی اردبیل تأکید کرد:
رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری بستری را فراهم می‌کند تا اشتغال مولد و اقتصاد پایدار در استان اردبیل شکل گرفته و متحول شود.
کد خبر: ۲۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 23 April 2015
به گزارش فارس، عدیل سروی در نشست مسئولان و مدیران حوزه آب و خاک در اردبیل، اظهار داشت: وقتی زمینه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری فراهم آید ما در بخش کشاورزی نیز علی‌رغم ریسک بالا در سرمایه‌گذاری شاهد یک تحول عظیم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی مورد حمایت و تقویت قرار گیرد تا زمینه ایجاد تحول بیشتر فراهم آید، افزود: با توجه به زیرساخت‌های موجود در سد خدا آفرین که استان اردبیل نیز در حق‌آبه آن سهمی داشته یک تحول عظیم را در بخش کشاورزی در منطقه و استان شاهد خواهیم بود.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد: در صورتی که این منطقه شکل بگیرد اشتغال مولد و توسعه پایدار اقتصادی شکل می‌گیرد.

سروی ادامه داد: سعی بر تأمین امنیت غذایی مردم است و به یقین وضعیت معیشتی مردم نیز بهبود می‌یابد.

این مسئول تصریح کرد: امکان فروش محصولات کشاورزی مازاد استان با اطمینان خاطری برای تولیدکنندگان فراهم آمده و با استعدادهای خدادادی که بخش کشاورزی استان با آن روبه‌رو است رونق سایر بخش‌ها را نیز به همراه خواهد داشت.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل سرمایه‌گذاری را از عوامل مهم رشد و توسعه اقتصادی برشمرد و گفت: از میان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اهمیت جدی دارد.

سروی بیان کرد: به دلیل آنکه در این بخش با توجه به افزایش پیوسته تقاضا برای مواد غذایی هرگونه سرمایه‌گذری با سودآوری رونق تولید و اشتغال روبه‌رو است ضرورت دارد به این حوزه توجه جدی شود.

وی گفت: بخش کشاورزی با توجه به ریسک بالای تولید محصولات کشاورزی با کمبود اعتبارات ریالی و ارزی، عدم گسترش صنایع تبدیلی، هزینه بالای نگهداری محصولات، فقدان نظام تشویقی، منابع فیزیکی، استعداد و نیروی انسانی و جذابیت برای سرمایه‌گذاران روبه‌رو است.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: سهم سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی از کل سرمایه‌گذاری انجام شده در کشور متناسب با توانایی‌ها، نقش محوری آنها و نقش محوری آن در اقتصاد ملی پایین بوده و نیاز بخش را تأمین نمی‌کند.

سروی افزود: حدود 4 درصد از کل سرمایه‌گذاری کشور به این بخش اختصاص یافته و با توجه به اهمیت مسئله و برای دستیابی به اهداف سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی استان با تدوین اولویت‌های و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان و تشکیل کار گروه جذب و تسهیل سرمایه‌گذاری در این جهت و در مسیر توسعه پایدار کشاورزی حرکت کرده و زمینه را فراهم آورده است.

وی اهمیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را به عنوان راهکاری برای تعامل با اقتصاد و بازارهای هدف بین‌المللی توصیف کرد و گفت: با تغییر استراتژی تجاری از استراتژی جایگزین واردات به تشویق و توسعه صادرات تلاش بر این است تا این بخش نیز یک جهش واقعی را داشته باشد.

سروی محرومیت‌زدایی منطقه‌ای، توسعه امور زیربنایی، رشد و توسعه اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری، عمران و آبادانی، اشتغال‌زایی پایدار و دسترسی به بازارهای جهانی و منطقه‌ای را از مهمترین پیامدهای منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی اعلام کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار