استاندار اصفهان خبر داد:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: چاه های غیر مجاز که در بستر و حریم رودخانه و یا در مناطق دیگر قرار گرفته اند باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.
کد خبر: ۲۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 24 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه شورای حفاظت ازمنابع آب استان اظهار داشت: این شورا داری مصوبه ی دولت است و در زمینه حفاظت کمی از منابع آب فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه شورای حفاظت ازمنابع آب تا قبل از دولت یازدهم به طور کامل متوقف بود، گفت:‌ در دولت یازدهم این شورا فعال شده و ساماندهی رودخانه زاینده رود در کل استان از وظایف این شورا به شمار می آید.

استاندار اصفهان به تصمیمات اتخاذ شده در این شورا اشاره کرد و اظهار داشت: براساس تصمیمات صورت گرفته چاه های غیر مجاز که در بستر و حریم رودخانه و یا در مناطق دیگر قرار گرفته اند باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند به طوری که تا پایان سال چاه های غیر مجاز در بستر وحریم رودخانه وجود نداشته باشد.

وی به نصب کنتورهای هوشمند برای کنترل برداشت چاه های مجاز اشاره کرد و افزود: براساس برنامه باید چاه هایی که مجاز هستند ولی مازاد برداشت را دارند که عدد آن ها نیز قابل ملاحظه است با نصب کنتورهای هوشمند کنترل شوند.

زرگرپور بیان کرد: ‌باید تصرف هایی که توسط برخی از سیستم های دولتی یا افراد به صورت غیر قانونی در حریم و بستر رودخانه اتفاق افتاده است از تصرف آن ها خارج شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای پیگیری این اقدامات صورت گرفته است، اظهار داشت:‌ برای اجرای درست این برنامه ها باید در ابتدا شورای حفاظت شهرستان ها فعال شود.

استاندار اصفهان از تدوین برنامه ای برای برخورد با چاه های غیر مجاز خبر داد و تصریح کرد:‌ پیش بینی شده که امسال در حدود 700 چاه تعیین تکلیف شود و نصب 7 هزارکنتور هوشمند برای کنترل برداشت های مجاز از چاه های مجاز صورت گیرد که این اقدام به صورت مشترک توسط آب منطقه ای و شرکت برق انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای درست این اقدامات می تواند در حفاظت منابع آب و برداشت های غیر مجاز و رفتن به سمت برنامه ریزی و تعادل بین منابع و مصارف بسیار موثر باشد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار