رسول خطیبی سرمربی ماشین سازی در روز پیش از بازی مقابل گسترش فولاد در کنفرانس خبری حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
کد خبر: ۲۶۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵ 31 July 2016

سرویس ورزشی تابناک تبریز؛خطیبی گفتگوی خود را چنین آغاز کرد :
اولا خوشحالم که در کنار دوستتان خوبم و همشهریان عزیز هستم و تشکر میکنم از اینکه با تشریف فرماییتان ما را خوشحال کردید و از بابت اینکه در شهر خودم مربیگری میکنم بسیار خوشحالم.

با تبریک به شما بابت پیروزی غرور آفرین در بازی اول، نظرتان راجع به بازی چیست ؟
بازی اول بچه ها در آن هوای گرم تلاش کردند. هفته های اول تیم ها شناخت کمتری نسبت به هم دارند. بازی اول استارت خوبی برای تیم پس از 21 سال بود که با برد شروع شد ولی آن بازی برای ما تمام شده است و ما پله پله جلو میرویم و امیدواریم که آن هدفی که هیئت مدیره برای ما ترسیم کرده، به آن برسیم.

هدفگذاری هیئت مدیره‌ی باشگاه برای این فصل چیست ؟
خوشحالیم که هیئت مدیره‌ی فوتبالی داریم و تیمی که سال اول به لیگ برتر صعود میکند ، تک رقمی بودن بهترین نتیجه برای آن تیم است ولی من بلند پروازی های خاص خودم را دارم و امیدوارم به خواسته‌ی خود برسم.
هرتیمی که سابقه‌ی مربیگری آن را داشته ام در 5 رده‌ی بالایی قرار داشتم. چه در لیگ برتر و چه در دسته‌ی اول.

وضعیت آندرانیک تیموریان و دروازبان اسپانیایی که به تیم دیر اضافه شده اند در چه حدی است ؟
این دو بازیکن دیرتر به بازی رسیده اند.
آندو در دومین تمرینی که با ماشین سازی داشت، دچار کشیدگی کوچک شد و در بازی قبل هم میتوانستیم از او استفاده کنیم ولی چون هماهنگی لازم با تیم را نداشت، ترجیح دادیم از وی استفاده نکنیم ولی انشاالله در بازی فردا تصمیم خواهیم گرفت که از این دو بازیکن استفاده کنیم یا نه وگرنه هر دو شرایط بازی را دارند.

نظرتان راجع به این که فردا در بنیان دیزل از گسترش فولاد میزبانی خواهید کرد چیست ؟
استادیوم برای ما فرقی ندارد. هواداران چه در ورزشگاه یادگار امام، بنیان دیزل و باغشمال ما را تنها نخواهند گذاشت.
باشگاه ورزشگاه یادگار امام را برای بازی انتخاب کرده است و انشالله وقتی استادیوم یادگار امام حاضر شود، در ان ورزشگاه با یاری هواداران بازی های خود را انجام خواهیم داد.
سه هفته‌ی اول به نوعی میهمان هستیم ولی در هر صورت برای ما فرقی ندارد و ما سه امتیاز هر بازی را میخواهیم.

آینده‌ی شما در ماشین سازی با توجه بهه حواشی که در سال های گذشته در تیم های دیگر داشتید و حرف هایی که زده اید به چه ترتیب خواهد بود ؟
اتفاقات گذشته نیازی به بحث ندارد ولی آن حرف هایی که زده ام، باعث ضربه خوردن خودم شده است ولی بعد از آن صحبت ها در مورد عدم توانایی مدیر عامل، مرا از تیم کنار گذاشتند ولی بعد ها همه به این نتیجه رسیدند که من درست میگویم. من هر حرفی که میگویم برای خودم نیست و به صلاح فوتبال آذربایجان است.
هیئت مدیره‌ی باشگاه کاملا بومی است؛ کادر فنی تیم کاملا بومی است و بیش از 60% تیم بومی است. پس در این حالت میتوان گفت که تیم مال تبریز است.
ولی تیمی در تبریز است که نمیخواهم اسم ببرم، هیئت مدیره‌ و مدیر عامل آن بومی نیست. پس چطور میتواند این تیم مال تبریز باشد ؟
ولی من خوشحالم که تیم کاملا بومی است و دارای مدیر عامل بومی و شایسته است. پس من تضمین میکنم که این هیئت مدیره باعث پیشرفت فوتبال تبریز خواهد شد.

بازی در بنیان دیزل میتواند چه تاثیری روی نحوه‌ی بازی شما میتواند داشته باشد ؟
گسترش فولاد خانه‌ی دوم من است و من در آنجا زندگی کرده ام.
وقتی ورزشگاه، در دست ساخت بود، من از ساعت 8 صبح تا 9 شب آنجا بودم تا با توجه به نبود فنس‌ها، حیوانات اطراف آسیبی به چمن ورزشگاه نزنند.
من گسترش فولاد را خانواده‌ی خود میدانم و خوشحالم که این اجازه را به ما دادند تا در آنجا بازی کنیم.
امیدوارم قدر تیم گسترش فولاد و شخص آقای زنوزی و مدیر عامل تیم، آقای سمندر به دلیل کمک های شایانشان به فوتبال استان، بیش از این دانسته شود.
درست است که بازی فقط سه امتیاز دارد ولی امیدواریم بدون حاشیه و بازی تماشاگر پسندی باشد.

آیا برای گرفتن سهمیه‌ی آسیایی برنامه ریزی کرده اید ؟
ما فکر آسیا و حتی بازی با صبا را نمیکنیم. فکرمان آن چیزی است که هیئت مدیره از ما خواسته و پله پله به سوی هرفمان قدم برمیداریم. من بلند پرواز هستم و با کمک هیئت مدیره و بازیکنانی که جذب کردیم، انشاالله از آن هذفی که هیئت مدیره برای ما ترسیم کرده بهتر نتیجه بگیریم.

نظرتان راجع به رسانه ای کردن قرارداد ها چیست ؟
من در این باره هم موافق هستم و هم مخالف.
موافق به این دلیل که شفاف سازی میشود و مردم میدانند ارزش هر بازیکن چقدر است. خداراشکر، ما چنین چیزی نداریم به غیر از یک مورد.
و همچنین مخالفم به این دلیل که بازیکنان میلیاردی استرس و فشار تماشاگران را احساس خواهند کرد. وقتی که یک بازیکن میلیاردی، بد بازی کند هواداران نسبت به ضعف او اعتراض خواهند کرد. به همین دلیل برخی حواشی محور تیم ایجاد میشود که در خور تیم ها نیست.

آیا ماشین سازی میتواند معادلات هواداران لیگ را مانند تراکتورسازی به هم بزند یا نه ؟
فوتبال آذربایجان در دهه‌ی 60 به صورت استانی بود. به همین دلیل طرفداران تیم های استان، نسبت به تیمشان حساس بودند ولی حال که مسابقات به صورت کشوری برگزار میشود، همه‌ی هواداران روی تیم شهرشان تعصب دارند و هرتیمی از تبریز موفق شود همه خوشحال خواهند شد.

سخنان پایانی تان پیش از بازی فردا چیست ؟
میخواهم در انتها تشکر ویژه ای از سردار نظمی داشته باشم که با به روز رسانی ورزشگاه یادگار، کمک زیادی به فوتبال استان کرد.
فردای بازی تراکتورسازی و النصر، پروژه‌ی بازسازی ورزشگاه آغاز شد و انشالله زمین خوب و اصولی مانند استادیوم آزادی را در تبریز خواهیم دید و قطعا استفاده های زیادی از این ورزشگاه در آینده خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار