مدیرکل طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:بدلیل مشکلات اعتباری راه اندازی برخی از طرح ها بین هشت تا 10 سال زمان می بردکه منجر به افزایش هزینه ها، مشمول تعدیل و تغییر طرح می شود.
کد خبر: ۲۷۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 01 August 2016
مدیرکل طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:بدلیل مشکلات اعتباری راه اندازی برخی از طرح ها بین هشت تا 10 سال زمان می بردکه منجر به افزایش هزینه ها، مشمول تعدیل و تغییر طرح می شود.

به گزارش تابناک ایلام
؛مسعود معمار اظهار کرد: با توجه به بخشنامه دولت مبنی بر استفاده از ظرفیت فاینانس برای اجرای طرح ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به این موضوع ورود کرد و در تلاش است تا طرح های نیمه تمام و برنامه های در دست اجرای خود را به این شکل به سرانجام برساند.

وی افزود: اجرای بسیاری از طرح های عمرانی و زیربنایی در کشور بر اساس برنامه زمان بندی باید 2 تا سه ساله به بهره برداری برسند که بدلیل مشکلات اعتباری راه اندازی برخی از این طرح ها بین هشت تا 10 سال زمان می برد که منجر به افزایش هزینه ها، مشمول تعدیل و تغییر طرح می شود.

معمار با بیان اینکه قرارداد فاینانس به شکلی است که به سود دو طرف منجر می شود، تاکید کرد: بسیاری از شرکت های خارجی از اجرای طرح های زیربنایی در حوزه فرهنگی خود بدلیل نداشتن سود مناسب استقبال نمی کنند ولی راغب هستند این طرح ها را در کشور ما با بهره شش تا هفت درصد و بازپرداخت 10 ساله اجرا کنند.

وی یادآور شد: مذاکراتی را با طرف های ایتالیایی و فرانسوی به منظور جلب مشارکت آنان در اجرای طرح های این وزارتخانه آغاز شده و برخی شرکت های ایتالیایی آمادگی خود را برای اجرای مجتمع بزرگ فرهنگی در اصفهان اعلام کرده اند.

وی اضافه کرد: نخستین قرارداد نیز در این حوزه به تازگی منعقد شده ولی بدلیل اینکه تاکنون وزارت ارشاد از لیست تحریمی خارج نشده امکان اجرایی شدن آن فراهم نیست که مکاتباتی با وزارت امور خارجه به منظور بررسی دلایل این امر صورت گرفته است.

مدیرکل طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرار گرفتن این وزارتخانه در لیست تحریم ارتباطی به مساله برجام ندارد و از تحریم های بین المللی نیست و تنها اختصاص به آمریکا دارد ضمن اینکه 2 نفر از مدیران وزارت ارشاد در دولت گذشته در لیست تحریم قرار گرفته بودند که با تلاش های صورت گرفته این مشکل برطرف شده است.

معمار ابراز امیدواری کرد روند اجرای طرح های در دست اجرای این وزارتخانه با رفع این مشکل و استفاده از فاینانس طرف های خارجی سرعت دو چندانی بگیرد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار