سرپرست گروه موسیقی "لوور" هرمزگان گفت: گروه موسیقی "لوور" هرمزگان تنها گروه دعوت شده از ایران در جشنواره اتریش است که در دو بخش به روی صحنه خواهند رفت.
کد خبر: ۲۷۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 02 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، گروه موسیقی "لوور" هرمزگان تنها گروه دعوت شده از ایران در جشنواره اتریش است که در دو بخش به روی صحنه خواهند رفت.
 
سرپرست گروه موسیقی "لوور" هرمزگان گفت: علاوه بر سرپرستی گروه، در این برنامه با نوازندگی دف و تامییرا به روی صحنه خواهم رفت و استاد خالو قنبر راستگو نیز با جفتی نوازی جادویی و امین باصره با نوازندگی عود و کسر گروه را همراهی می‌کنند و حسین اصیلی نیز به‌عنوان خواننده و دهل‌نواز روی صحنه می‌روند و ملیحه شاهین‌زاده دیگر هنرمند هرمزگانی، آیین‌های هرمزگان را در قالب پرفورمانس و با استفاده از هنر عروسک‌گردانی، هم‌زمان با نوازندگی گروه، اجرا خواهد کرد.
 
علیرضا ملاحسینی درباره قطعات و بخش‌های مختلف این برنامه اظهار داشت: کنسرت با قطعه «کشتی سوخته» با آهنگسازی بنده آغاز می‌شود و پس از آن، قطعاتی از موسیقی آیین‌های زار اجرا می‌گردد و به‌دنبال آن، ترانه‌ها و تصنیف‌هایی از هرمزگان از جمله «میناب گلستانن» و «دینگه مارو» اجرا می‌شود.
 
وی ادامه داد: در دومین بخش از برنامه، اعضای گروه "لوور" در یک اجرای مشترک به روی صحنه خواهند رفت تا با ساز و نواهای بندری، یک گروه برزیلی را با موسیقی "سامبا" که شناسنامه موسیقایی این کشور است همراهی کرده و کاری تلفیقی را در معرض تماشای مخاطبان جهانی قرار دهند.
 
سرپرست گروه موسیقی "لوور" درباره قابلیت‌ها و ویژگی و چگونگی انتخاب هر یک از هنرمندان هرمزگانی گروه نیز اظهار داشت: استاد قنبر راستگو مینابی که پیش از این هم افتخار و تجربه همراهی وی را در روز ملی خلیج فارس و کنسرت سال 2015 در شهر لینز داشتم که از برجسته‌ترین نوازندگان موسیقی نواحی ایران و از معدود افرادی در هرمزگان است که از نسل‌های گذشته هنوز کار می‌کند و بخش قابل توجهی از هویت موسیقی هرمزگان مدیون وی است.
 
ملاحسینی تاکید کرد: قطعات به گونه‌ای انتخاب شده و اجرا می‌شوند که حرکت آن از ساده به سمت پیچیده، برای مخاطبانی که از سراسر دنیا به این جشنواره آمده‌اند محسوس خواهد بود و در نهایت، از ظرفیت‌های موسیقی هرمزگان برای جهانی شدن، رونمایی خواهد شد.
 
به گفته وی نام گروه نیز برگرفته از یک درخت بومی منطقه است که با ظاهر ویژه و منحصربه‌فرد خود جایگاه تقدیس شده‌ای در فرهنگ مردم هرمزگان دارد و بازگوکننده بخشی از فرهنگ و باورهای مردم این خطه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار