نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: استانی شدن انتخابات مجلس به افزایش مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب بهتر و شایسته برای حضور در قوه مقننه کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۲۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶ 25 April 2015
به گزارش فارس، منصور حقیقت‌پور اظهار کرد: هر چند استانی شدن انتخابات مجلس مخالفان و موافقان و همچنین محاسن و معایبی دارد اما در یک جمع‌بندی نهایی استانی شدن انتخابات به نفع همه خواهد بود چراکه به بالا رفتن وزن مجلس و انتخاب افراد شایسته کمک خواهد کرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی باید محل حضور نخبگان و شایستگان به دور از هرگونه نگرش قومی، قبیله‌ای و منطقه باشد و مجلس بیشتر از آنکه به فکر مسائل کوچک و منطقه‌ای باشد باید در عرصه قانونگذاری و نقش‌آفرینی در عرصه‌های تاثیر‌گذار بتواند نقش‌آفرینی کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا در مجلس استانی شدن انتخابات مجلس رای آورده و نمایندگان حمایت همه‌جانبه را از این طرح انجام می‌دهند، گفت: امیدواریم این فرایند به زمان برگزاری انتخابات مجلس دهم برسد و این انتخابات به شکل استانی برگزار شود.

شکست عربستان درس عبرتی برای مزدوران استکبار است

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به شکست مفتضحانه عربستان در حمله به یمن و تحقق پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: همه به جهل و نادانی رژیم آل‌سعود و حکام فریب‌خورده آن پی بردند و همدستان منطقه‌ای عربستان باید از خواب غفلت بیدار شده و بدانند که بازنده اصلی تشنج در منطقه آمریکا و ایادی آنهاست.

وی این ناکامی‌ها را نتیجه اشتباهات استراتژیک عرب‌ها در منطقه در همراهی با رژیم صهیونیستی و آمریکا اعلام کرد و یادآور شد: ما منتظر روزی هستیم تا خون انسان‌های بیگناه دامن رژیم آل‌سعود و اشغالگران قدس را بگیرد و آنها را برای همیشه از صفحه روزگار محو کند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه آمریکایی‌ها در این جنایت بزرگ سهیم هستند و عربستان را تحریک کرده‌اند، بیان کرد: ستیزی که عربستان با مسلمانان آغاز کرده است قطعا شکست‌پذیر است.

حقیقت‌پور به جنگ 27 روزه عربستان علیه یمن و اعلام پایان جنگ اشاره کرد و افزود: همه به جهالت عربستانی‌ها و فریب خوردن آل‌سعود و عرب‌ها در منطقه پی برده‌اند و فهمیدند که حق همیشه بر باطل پیروز است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری مانند گذشته به واقعیت پیوست و عربستان علی‌رغم برتری تجهیزات نتوانست بر اراده مردم مسلمان یمن غلبه کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار