آیت الله حسینی بوشهری:
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه هر چه فعالیت فرهنگی پا بر جاتر باشد، کارها رونق بهتری پیدا می کند، گفت: فعالیت های اربعین بومی سازی شود.
کد خبر: ۲۷۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 04 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز چهارشنبه در دیدار حجت الاسلام حمید احمدی، مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور که در جامعه مدرسین قم برگزار شد، اظهار کرد: همچنین در نظر گرفتن شرایط عراق، بسیار در برپایی بهتر این برنامه اثرگذار است که در صورت عدم توجه به آن، از این اثرگذاری کم خواهد شد. 

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری اربعین به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، معرفت افزایی است، گفت: هر فعالیتی که در اربعین برای زائران انجام می شود، زیر چتر کمیته فرهنگی می باشد که نشان دهنده اهمیت و جایگاه این کمیته است. 

معاون جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: باید در برنامه ریزی برای برگزاری مراسم اربعین، ظرافت های خاصی همانند تکریم زائران و اوضاع عراق را در نظر گرفت و بر اساس آن حرکت کرد.

امام جمعه موقت قم گفت: لازم است در خدمت رسانی به زائران به نکاتی بسیار کوچک که حتی شاید به چشم هم نیایند، توجه داشت؛ همانند پیرزنی که برای خدمت به زائران از منزل خود با پای پیاده به امیدی حرکت می کند. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اربعین امام حسین(ع) الگوی مناسبتی برای مسئولان فرهنگی و جامعه اسلامی بوده و ظرفیت خوبی برای معرفت افزایی ایجاد نموده است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: احساس مردم از این مراسم، آن است که اهل بیت(ع) پناهگاه آنان هستند؛ به همین دلیل هر چه دارند و ندارند، برای تکریم اهل بیت(ع) فدا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این روحیه ای که در مردم وجود داشته، خاص است و در هیچ کجا پیدا نمی شود؛ بنابراین باید از این فرصت حداکثر بهره را برای تبلیغ برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اربعین فرصتی است که می توان کلید واژه های معرفتی را به مردم انتقال داد و با برنامه ریزی بهتر و قوی تر در فضای داخل کشور و عراق اثرگذار بود. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار