کد خبر: ۲۷۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 04 August 2016

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزای فارس، منابع صهیونیستی اعلام کردند که قصد دارند بر اساس طرح هواپیمای نخست نیروی هوایی آمریکا که ویژه رییس جمهور این کشور است و به «ایرفورس وان» مشهور است، هواپیمایی را برای تردد‌ نخست وزیر اسرائیل فراهم‌ آورند.

 به نوشته «فلایت گلوبال» ، 100 میلیون دلار  بودجه برای تهیه این هواپیما اختصاص داده شده است اما به نوع این هواپیما و شرکت سازنده اشاره نشده است.

ایر فورس وان یا هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا عبارتی است که از سوی کنترل‌کنندگان تردد هوایی خطاب به هواپیمایی گفته می‌شود که حامل رئیس جمهور آمریکا باشد.

در حال حاضر دو هواپیمای ویژه بیشتر توسط رئیس جمهور استفاده می‌شوند که از نوع «VC-25 » ویژه نیروی هوایی آمریکا هستند. این‌ها دو هواپیما از نوع بوئینگ ‎747-200B بوده که دارای تغییراتی خاص و به منظور مقابله احتمالی با حمله تروریستی علیه شخص رییس جمهور هستند.

این هواپیماها قابلیت سوختگیری در هوا و همچنین دارای تجهیزات ارتباطی مجهز و سامانه‌های کنترل جنگ در مواقع حساس از داخل هواپیما هستند. از دیگر تجهیزات این هواپیماها باید به سامانه ضد موشکی آن‌ها اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار