تابناک: مدیر عامل شرکت تعاونی گوسفند داران شهرستان اصفهان از نا امني و افزايش ميزان سرقت در دامداري‌هاي سبك استان انتقاد كرد و گفت: بازگشايي زاينده رود براي كشت غله شرق اصفهان آذوقه زمستاني دام اين منطقه را افزايش مي‌دهد.
کد خبر: ۲۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 25 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علي زارعي ، اظهار كرد: بر اساس گزارش‌هاي رسيده در سال گذشته حدود 100واحد دامي سبك در استان اصفهان مورد زورگيري و دزدي سارقان قرار گرفته و اين قشر زحمتكش از اين وضعيت به ستوه آمده‌اند.

وي با انتقاد از نا امني‌هاي موجود، افزود: دامداراي‌ها به دليل پراكندگي در بيابا‌ن‌ها و مزارع امنيت چنداني ندارند و از مسوولان امنيتي در استان درخواست پيگيري بيشتري را در این خصوص داریم.

اين عضو هيئت مديره اتحاديه گوسفند داران استان، يادآور شد: سال گذشته 200 گوسفند از خود من سرقت شد در حالي كه مشغول گرفتن پروانه براي پرواربندي دام سبك برای دو هزار راس دام بودم.

زارعي درباره‌ آثار بازگشايي چند مرحله‌اي زنده رود براي كشت شرق اصفهان در اواخر سال گذشته تا كنون، تاكيد كرد: كشت غله و به تبع آن افزايش كاه و علف بخش قابل توجهي از آذوغه دام اين بخش را در فصل زمستان افزايش مي‌دهد.

وي با بيان اينكه شرق اصفهان تا قبل از خشكسالي كشاورزي و دامداري پر رونقي داشت، تصريح كرد: مردم اين ديار مشهور به پرداخت كنندگان زكات بودند، اما امروز زكات بگير شده‌اند.

مدیر عامل شرکت تعاونی گوسفند داران شهرستان اصفهان ادامه داد: قطع آب رودخانه و خشكي مزارع در شرق تعداد دام سبك اين منطقه را 20 درصد كاهش داده، اما با توجه به اينكه بازگشايي زنده رود موجب كشت 40 تا 50 درصدي اراضي شده اعتقاد داريم امسال ذخير آذوقه زمستاني با همين رقم افزايش يابد.

زارعي با بيان اينكه صنعت گوسفنداري در سطح روستاهاي استان در سال‌هاي اخیر دچار افت 30 درصدي شده است، افزود: نهادهاي دامي مانند جو، سويا و ذرت نيز در سال جاري با كاهش پنج درصدي قيمت مواجه شده و از سوي ديگر با توجه به باز شدن آب زاينده رود و افزايش كشت غله پيش بيني بهبود 60 درصدي پرورش دام سبك در استان را مي‌كنيم.

وي اظهار كرد: قيمت خريد دام زنده در اواخر سال گذشته و نوروز امسال كيلويي 12 هزار تومان و هر كيلو گوشت گوسفند با استخوان كيلويي 28 هزار تومان بود، اما در حال حاضر خريد گوسفند زنده دو هزار تومان كاهش قيمت داشته، اما هنوز قيمت گوشت در قصابي‌ها همان نرخ قبلي است و تغيير نكرده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی گوسفند داران شهرستان اصفهان، تاكيد كرد: دستگاه‌هاي نظارتي هم‌چون سازمان تعزيرات حكومتي بايد به اين وضعيت رسيدگي كنند، چرا كه حقوق توليد كننده و مصرف كننده ضايع شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار